درآمد ۱۴ هزار میلیارد ریالی درآمد استان قم در گمرک
درآمد ۱۴ هزار میلیارد ریالی درآمد استان قم در گمرک
مدیرکل گمرکات استان قم از افزایش40 درصدی درآمد گمرکات استان قم در سال 1402خبر داد و گفت:  استان قم از ابتدای سال 1402 تا پایان بهمن‌ماه به بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در بخش گمرک درآمد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، اسفندیار دریکوندی امروز در جمع خبرنگاران شرحی از درآمد گمرک استان قم ارائه داد و اظهار داشت: کالاهای واردشده به گمرکات استان پس از تائید نهادهای متولی و طی کردن روند اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص و در اختیار صاحبان آن قرار می‌گیرد.

وی افزود: این سرعت عمل در ترخیص کالاهای گمرک در جهت حمایت از تولیدگران بوده تا در بخش‌های مختلف اقتصادی استان همچون واحدهای صنعتی برای تولید محصول نهایی موردنیاز مردم به‌کاررفته شود.

مدیرکل گمرکات استان قم به تلاش اداره گمرک استان برای جلوگیری از قاچاق اشاره کرد و گفت: همچنین گمرکات قم در کنار تلاش برای تسهیل واردات کالاهای موردنیاز استان برای مقابله با قاچاق همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط طی مدت یادشده تعداد ۶۲۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل و برای پیگیری در اختیار مراجع قانونی استان قرار گرفت.

دریکوندی از صدور ۲ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه در گمرک استان قم نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ‌بر ۷۹ هزار تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۹۶۴ اظهارنامه به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۸۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: در حوزه صادرات نیز بر اساس آمار از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ‌بر ۲۱۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات از مبدأ گمرکات استان قم به کشورهای مختلف جهان انجام‌شده است.

مدیرکل گمرکات استان قم اضافه کرد: این میزان صادرات در قالب پنج هزار و ۸۰۶ اظهارنامه و به وزن ۲۱۹ هزار و ۸۶۷ تُن از طریق گمرکات قم به بازارهای جهانی صادرشده است.

وی درآمد گمرک استان قم را با بیش از ۴۰ درصد رشد اتفاقی قابل‌توجه دانست و افزود: درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه به بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد ثبت‌شده است.

دریکوندی گفت: ۴۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل که درآمد کل گمرکات استان ۱۰ هزار میلیارد ریال بود، عدد قابل‌توجه ای است و تا پایان سال نیز این عدد افزایش خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: امسال بیش از ۳۱ کشور در نقاط مختلف جهان عمده هدف صادراتی کالاهای تولیدشده در قم بودند و فعالان اقتصادی استان توانسته‌اند در رقابت با شرکت‌های خارجی، محصولات خود را در بازارهای مطرح بین‌المللی عرضه کنند.

انتهای پیام/