توزیع نشاط اجتماعی نیازمند رعایت عدالت در توسعه شهری است
توزیع نشاط اجتماعی نیازمند رعایت عدالت در توسعه شهری است
سیدمجتبی سبحانی ثابت در نشست صمیمی با مردم محله شیخ‌آباد قم در مسجد امام‌ رضا(ع) گفت: باید نشاط اجتماعی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم برخوردار برسد و در این راستا عدالت در توسعه شهری رعایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، سیدمجتبی سبحانی ثابت در نشست صمیمی با مردم محله شیخ‌آباد قم در مسجد امام‌ رضا(ع) گفت: باید نشاط اجتماعی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم برخوردار برسد و در این راستا عدالت در توسعه شهری رعایت شود.

وی بیان کرد: نقاطی که در این منطقه به آن بی‌توجهی شده مثل انبار، حمام قدیمی و زمین متروکه که اگر مالک آن مشخص شود شهرداری می‌تواند از آن برای بوستان و شهربازی استفاده کند.

* نصب المان شهید گمنام در بوستان گل‌های قم

سیدرضا حسینی مدیر شهرداری منطقه ۲ قم نیز در این نشست صمیمی در سخنانی اظهار کرد: با توجه به قول‌های داده شده به مردم درباره بحث بازگشایی ۶۰ متری خیابان توحید، با همکار شهرداری‌های منطقه ۶ و ۲، این طرح مصوب شد و بازگشایی تقاطع انجام شده و تنها نصب چراغ راهنمای هوشمند آن باقی مانده که طی دو هفته دیگر به اتمام خواهد رسید.

مدیر شهرداری منطقه ۲ قم با بیان این که با بازگشایی این تقاطع، دسترسی مردم به بیمارستان شهدا و اتوبان امام علی تسهیل خواهد شد، ادامه داد: اتصال فاضلاب کوچه یک و سه خیابان ولیعصر با پیگیرهای صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب به شبکه فاضلاب انجام شد.

حسینی با اشاره به پیاده‌روسازی و باغچه‌سازی خیابان ولیعصر بیان کرد: پیشرفت فیزیکی محور خیابان ولیعصر و حکمت در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و در نیمه اول سال آینده انجام می‌شود.

وی به درخواست دیگر مردم پیرامون اتوبوس واحد در محله شیخ‌آباد پرداخت و گفت: با توجه به عرض معبر و ترافیکی که در محور وجود دارد امکان عبور اتوبوس واحد وجود ندارد ولی با مدیریت اتوبوسرانی قم، از محل خرید “میدل باس”، خیابان ولیعصر پوشش داده می‌شود و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

مدیر شهرداری منطقه ۲ قم ادامه بیان کرد: یکی از افتخارات این منطقه میزبانی از شهید والا مقام دفاع مقدس بود که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد و این نشان‌دهنده این است که مردم ولایی این منطقه همچنان پای آرمانهای این نظام و شهدا ایستاده‌اند و به‌زودی برای فضاسازی و طرح ساخت و نصب المان شهید نیز اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: یک محلی قبلاً از طرف شهرداری در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار داده شده بود که پس از بررسی‌های انجام شده، به کانون‌های مساجد قول داده شده این محل از اداره کل کتابخانه‌ها برگردانده و در اختیار آن‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی قرار داده شود.

پایان پیام/ ۷۸۰۴۲