تالاب های قم ارزش اکولوژیک بسیاری در مرکز کشور دارند
تالاب های قم ارزش اکولوژیک بسیاری در مرکز کشور دارند

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم محمدحسین بازگیر ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تالاب مره قم که به مناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد، اظهار داشت: تالاب های استان قم به دلیل معدود پهنه های آبی باقیمانده در مرکز کشور، دارای اهمیت […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم محمدحسین بازگیر ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تالاب مره قم که به مناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار شد، اظهار داشت: تالاب های استان قم به دلیل معدود پهنه های آبی باقیمانده در مرکز کشور، دارای اهمیت و ارزش بسیاری به لحاظ اکولوژیک هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد:  تالاب های استان قم همه ساله میزبان دسته های بزرگی از پرندگان مهاجر هستند.

وی در ادامه افزود: تالاب مره با ۳۳ هزار هکتار وسعت از تالاب های بسیار ارزشمند کویر مرکزی کشور بوده که در کیلومتر ۵۰ جاده قم ـ گرمسار و در دو ضلع شرقی و غربی این جاده پرتردد قرار گرفته است.

بازگیر با اشاره به اهمیت تالاب مره در استان تصریح کرد: این تالاب نقش مؤثری در جلوگیری از افزایش کانون های فعال گرد و غبار در شرق استان دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با اشاره به ادامه روند خشکسالی در کشورمان، تأمین حقابه تالاب های استان قم ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: دست اندازی بسیاری به منابع آبی تالاب مره به ویژه رودخانه شور انجام گرفته است، اما با همکاری نهادهای ذیربط به دنبال حفاظت از این منابع آبی ارزشمند هستیم.