نجلا عبدالحسین: برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی از تجربیات پارک علم و فناوری قم استفاده می‌کنیم
نجلا عبدالحسین: برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی از تجربیات پارک علم و فناوری قم استفاده می‌کنیم

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم، جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه تکریت عراق که به منظور آشنایی با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری کشور و با دعوت دانشگاه حضرت معصومه(س) به ایران آمده‌اند امروز از پارک علم و فناوری استان قم بازدید […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم، جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه تکریت عراق که به منظور آشنایی با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری کشور و با دعوت دانشگاه حضرت معصومه(س) به ایران آمده‌اند امروز از پارک علم و فناوری استان قم بازدید کردند.

دستیار رییس دانشگاه تکریت عراق در ابتدای نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فرصت آشنایی با پارک علم و فناوری استان قم گفت: تمرکز پارک علم و فناوری قم بر پشتیبانی از دانشجویان و جوانانی که برای پیاده کردن ایده‌های کسب و کارشان به حمایت‌های مختلف نیاز دارند موفقیت آن را تضمین می‌کند.

دکتر فؤاد حسین همچنین به ظرفیت‌های دانشگاه تکریت عراق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴۲۰۰۰ دانشجو، ۲۲ دانشکده و ۲۲۰۰ استاد و مدرس است.

  استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی

رییس دانشکده آموزش دختران دانشگاه تکریت نیز طی سخنانی توقف فعالیت‌های کارخانجات و مراکز تولیدی استان صلاح‌الدین را یکی از پیامدهای مخرب حضور داعش دانست و گفت: این موضوع در رویکرد خلاقانه و نوآورانه آن‌ها اثرات منفی زیادی بر جای گذاشته است، بنابراین تأسیس نهادی این چنینی می‌تواند باعث تحرک دوباره آنان باشد.

دکتر نجلا عبدالحسین افزود: من علاوه بر دانشگاه در مرکزی عضویت دارم که بیش از ۳۵۰۰ پژوهشگر و مخترع در آن فعالیت دارند که بسیاری از آثار و محصولات آن‌ها قابل عرضه به خارج از عراق است، لذا استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم برای حمایت ما از ایده‌های آن‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

 همکاری ما منوط به حمایت وزارت علوم است 

رییس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این پارک اذعان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری و به طور خاص راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری بستری ایجاد کرد تا صاحبان ایده و افراد خلاق با تیم‌سازی به درآمدزایی از محل تحقق ایده‌هایشان برسند.

رهسپارفرد با اشاره به این‌که بیش از سی هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت پارک‌های علم و فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند، گفت: همین موضوع باعث شده است تا حجم بالایی از نیروی کار متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جای مناصب دولتی به سمت ایجاد و یا کار در این شرکت‌ها متمایل شوند.

وی همچنین از آمادگی پارک علم و فناوری قم برای همکاری و انتقال تجربه با دانشگاه تکریت عراق در راه‌اندازی مراکز فناوری خبر داد و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خصوص در دولت سیزدهم بر بین‌المللی‌سازی بویژه همکاری‌ با کشورهای همجوار تاکید زیادی دارد لذا هرگونه همکاری‌ و انتقال تجربه پیش از هرچیز مستلزم راهبری و حمایت این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از تسنیم، هیئت دانشگاهی تکریت عراق در پایان ضمن بازدید از محل فعالیت شرکت‌ دانش‌بنیان باسلام از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت برای حضور در کشورهای همجوار آشنا شدند.