۲۶ دستگاه دوربین نظارت در راه‌های مواصلاتی استان قم قرار دارد
۲۶ دستگاه دوربین نظارت در راه‌های مواصلاتی استان قم قرار دارد
حمید سالاری اظهار داشت: هر نوع برنامه‌ریزی به منظور ارتقا ایمنی راه‌ها، تسهیل ترافیک، نگهداری و بهسازی راه‌ها منوط به داشتن آمار صحیح و برخط از ترددهای جاده‌ای است که در سطح محورهای استان 77 دستگاه تردد شمار نصب شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حمید سالاری رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرا شدن طرح نصب و راه‌اندازی دو دستگاه سامانه ثبت تخلف در طول راه‌های استان قم خبرداد.

وی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی که با هماهنگی پلیس راه صورت گرفت، نسبت به جانمایی و نصب دو دستگاه سامانه ثبت تخلف در محور باغیک- تفرش ( ابتدای محور و پیچ طینوج) اقدام شد.

سالاری میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار این طرح به صورت مشترک( ملی – استانی) و هریک به میزان ۱۰ میلیارد ریال جهت نصب و نگهداری سه ساله آنها تامین و هزینه شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم جمع کل سامانه‌های ثبت تخلف منصوب درسطح راه‌های استان قم را با احتساب این دو سامانه، ۷۵ دستگاه اعلام کرد و تصریح کرد: از ویژگی‌های فنی سامانه‌های ثبت تخلف نصب شده، قابلیت ثبت لحظه‌ای و متوسط سرعت خودرو است که این قابلیت امکان دورزدن دوربین‌ها توسط رانندگان متخلف را منتفی می‌کند.

سالاری در ادامه یادآور شد: در طول راه‌های مواصلاتی استان قم، ۲۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری  قرار دارد که در کنترل و نظارت برترافیک جاده‌ای استان نقش مهمی دارند.

 وی به ضرورت ثبت تعداد خودروهای متردد از محورهای جاده‌ای پرداخت و گفت: هر نوع برنامه‌ریزی به منظور ارتقا ایمنی راه‌ها، تسهیل ترافیک، نگهداری و بهسازی راه‌ها منوط به داشتن آمار صحیح و برخط از ترددهای جاده‌ای است که در سطح محورهای استان ۷۷ دستگاه تردد شمار نصب شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم از دیگر آیتم‌های ملحوظ در امر نگهداری راه‌ها، جلوگیری از فرار بار به ضرورت استقرار سامانه‌های توزین در حال حرکت جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: یک دستگاه توزین در حال حرکت در محور قدیم قم- کاشان نصب شده که با توجه به پی‌گیری‌های به عمل آمده، افزایش کمی و ارتقا کیفی این سامانه در دستور کار اداره کل متبوع قرار دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم قم