رویکرد شورای شهر قم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رفع مشکلات شهری است
رویکرد شورای شهر قم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رفع مشکلات شهری است

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم در برنامه نهضت پاسخگویی مسجدمحور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهری در مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان توحید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف شورای شهر […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم در برنامه نهضت پاسخگویی مسجدمحور که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهری در مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان توحید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف شورای شهر ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم جهت شنیدن انتقادات و پیشنهادات و حل مشکلات آنان است.

وی حل مشکلات مردم را مهم‌ترین رسالت شورای شهر دانست و تأکید کرد: باید در تمام مصوبات شورا بر تسهیل‌گری و حل مشکلات مردم توجه کرده و پاسخ به مطالبات مردم در اولویت کار شورا قرار بگیرد.

شورای اسلامی شهر قم، گفت: ما خود را موظف می‌دانیم که پاسخ‌گویی شما عزیزان باشیم، ۱۳ نفر از اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی مشغول خدمت‌رسانی به شما مردم نجیب قم هستند.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۷ نیز برای ارتباط مردم عزیز با رئیس و اعضای شورای شهر قم، شهرداران و معاونان آنان به صورت دقیق شنوای مشکلات و پیشنهادات شما عزیزان جهت حل و رفع آنان است.

رئیس شورای شهر قم جلسات نهضت پاسخگویی مسجدمحور را محلی برای گفت‌وگوی بی واسطه با مردم دانست و بیان کرد: این جلسات به صورت هفتگی در مساجد شهرمقدس قم‌ و با حضور اعضای شورا و مدیران شهری برگزار می‌شوند.

وی گفت: ما مفتخریم که در راس مدیریت شهری، یک شهردار انقلابی، با تجربه و پیشکسوت مثل سقایی‌نژاد قرار دارد. وی از موفق‌ترین شهرداران سطح کشور هستند و خدمات و اقدامات بسیار خوبی را در سطح شهر انجام دادند.

محرری در پایان گفت: ما به عنوان نماینده مردم قم در شورای شهر، پاسخگوی مشکلات آنان در سطح خدمات شهری هستیم و متعهدیم که مشکلات مردم را تا حل کامل پیگیری می‌کنیم.

  رویکرد شورای شهر تکمیل پروژه های نیمه تمام است  

مجید اخوان نیز در نشست مردمی نهضت پاسخگویی مسجد محور اظهار داشت: بودجه شهرداری قم سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بخش جاری و عمرانی افزایش قابل‌توجهی داشت و بودجه امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ایجاد زمینه‌های لازم برای تحقق بودجه را از رویکردهای مدیریت شهری قم دانست و افزود: تحقق ۱۰هزار میلیارد تومان بودجه در سال جاری به‌منظور انجام اقدامات لازم و در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدنظر مدیریت شهری مورد تأکید است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم تکمیل پروژه‌های در حال اجراست و بعد از اتمام این پروژه‌ها، طرح شاخص دیگری آغاز خواهد شد.

اخوان با اشاره به رضایت مجموعه شورای اسلامی شهر از عملکرد شهرداری و شهردار قم گفت: این رضایت در سطوح مردمی نیز وجود دارد و به‌وضوح قابل‌ لمس است.

  شورای شهر از دل مردم و برای خدمت به مردم تشکیل شده است  

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت در این نشست گفت: مقام‌ معظم‌ رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند که مبنای کار جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و ما هیچ برنامه‌ای جز خدمت به مردم نداریم.

وی با بیان اینکه در شورای ششم با توجه به نظرات و استفاده از تجربیات اعضای شورای شهر، خدمات به مردم قم بیشتر شده است، افزود: تاکنون در شورای شهر کمیسیون بانوان نداشتیم، که در این دوره این کمیسیون تشکیل شد و امیدواریم به نحو احسن به وظایف خود در زمینه خدمت رسانی به بانوان و دختران قمی ایفای نقش کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه گفت: کمیته عدالت محور و محلات محروم نیز با هدف شناسایی کمبودها و کاستی‌های موجود در خدمات شهری در محلات و مناطق کم برخوردار قم تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی قم تدوین شد، اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی در شورای اسلامی شهر، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است که از جمله برنامه‌های مهم که امسال برگزار شد، تدفین شهدای گمنام در بوستان‌های شاخص شهر قم از جمله بوستان حافظ بود.

به گفته استقامت، مدیریت شهری با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند بسترهای لازم را برای فعالیت‌های مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: شورای شهر از دل مردم و برای خدمت به مردم تشکیل شده است که مردم در کنار بیان مشکلات، پیشنهادات سازنده خود را برای رفع آن مشکلات مطرح کنند.

بخش زیادی از پروژه های شاخص قم در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد

سید محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در نیز در این نشست تصریح کرد: بخش زیادی از پروژه‌های شاخص قم در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، وظیفه ما خدمت بی‌منت به مردم عزیز قم است.

وی افزود: در توسعه متوازن مناطق و پروژه‌های محلی و منطقه‌ای برنامه‌ای مد نظر قرار گرفته است و برای هر منطقه یک سری پروژه عمرانی شاخص تعریف شده که پیگیری می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در این راستا سامانه‌ای در شورا ذیل کمیسیون عمران طراحی و از دو کمیته عمران و حمل و نقل تشکیل شده که درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها رصد می‌شود.

وی در ادامه گفت: احداث بوستان بانوان و احداث فرهنگسرا در منطقه ۶ از جمله برنامه‌های شورا است.

دهناد در پایان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر رویکردی را در پیش گرفت مبنی بر اینکه قبل از تعیین پروژه‌های جدید، ابتدا پروژه‌های نیمه تمام شهری تکمیل شود.