فعالیت بیش از ۴ هزار مرکز پژوهشی در استان قم
فعالیت بیش از ۴ هزار مرکز پژوهشی در استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه رویداد ملی جامعه پرداز که به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شهر قم یکی از شهرهایی است که به جهت مهاجر پذیری شاهد بروز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم صبح امروز در مراسم افتتاحیه رویداد ملی جامعه پرداز که به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شهر قم یکی از شهرهایی است که به جهت مهاجر پذیری شاهد بروز آسیب‌های مختلفی در آن هستیم.

وی ادامه داد: به واسطه دیدارهای مردمی که استاندار قم در این مدت شروع کرده بنده نیز کنار او حضور پیدا می‌کنم به این واسطه باعث شده اطلاعاتمان از مردم بسیار دقیق‌تر باشد.

مقیمی تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلاتی که از سوی مردم مطرح می‌شود مسائل خانوادگی است که با آن‌ها مواجه هستیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: برای حل این قبیل آسیب‌ها باید در ۲ حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی و ورود حلقه‌های میانی اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: ما در استان قم شاهد فعالیت بیش از ۴ هزار مرکز پژوهشی، ۵۰۰ گروه مردمی و بیش از ۲۰۰ تشکل مردمی در مجموعه دستگاه‌های دولتی هستیم، این‌ها ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها گام‌های خوبی برداشت.

مقیمی اشاره کرد: متاسفانه به خاطر محدودیت منابع دولتی گاهی اوقات قدم‌های ما را برای حل مشکلات فرهنگی کوتاه‌تر می‌کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، تاکید کرد: اگر بتوانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی زنجیره‌های متصل حلقه‌های اجتماعی را افزایش دهیم شک ندارم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده تقاضا داریم نگاه ویژه‌تری به استان قم داشته و برای حل مشکلات حوزه فرهنگ ما را بیشتر همراهی کنند.

پایان پیام/۷۸۰۳۰