افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه در قم
افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه در قم

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان «مشکات» امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سید محمد آقامیری، استاندار قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد. […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان «مشکات» امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سید محمد آقامیری، استاندار قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق، پژوهش و تولید علم در حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: انتظاری که از حوزه‌های علمیه می‌رود آن است که منابع و روش‌های تحقیق و پژوهش آن از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه بین‌المللی افزود: باید خروجی  پژوهش‌های حوزه‌های علمیه در سراسر جهان برای علاقه‌مندان به اسلام و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قابل مشاهده باشد و این مقدار از بی‌خبری کشورهای اسلامی از پژوهش‌های مهم حوزه‌های علمیه هیچ جای توجیهی ندارد که باید اهتمام ما در این عرصه بیشتر شده و پژوهش‌های خود را محصور در حوزه‌های علمیه نکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه جامع حوزه‌ای است که هم به تحقیقات قوی و سنتی توجه کند و هم چشم گشوده‌ای به نیازهای معاصر داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

اعرافی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش حوزوی باید مستند به منهج قویم و معتبر و قابل اعتنا و اعتبار بوده و از روش اجتهادی و عمق حوزوی برخوردار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به محققان و پژوهشگران حوزوی و مسئولان پژوهشی حوزوی، گفت: در هر جا قرار داریم باید یک زنجیره منظم تولید علم و تحقیق را برای پاسخگویی به نیازها شکل بدهیم.

به گفته عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی نشان دهنده ارزیابی واقع بینانه از تولیدات علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی است.

اعرافی با تقدیر از نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی به ویژه معاونت پژوهش حوزه، بیان کرد: این نمایشگاه فرصت عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز و موسسات حوزوی است و از برگزارکنندگان آن تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات و مسائل جدید، خاطرنشان کرد: با توجه به اشتیاق جامعه جهانی به شنیدن پیام اسلام و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، ارائه آثار دینی با زبان‌های زنده بین المللی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از تسنیم، در نمایشگاه دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه بیش از ۷۰ واحد پژوهشی و انتشاراتی حوزوی دستاورد‌های علمی و پژوهشی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.