ارائه خدمات درمانی رایگان در قالب طرح ملی «نذر خدمت» در روستاهای قم
ارائه خدمات درمانی رایگان در قالب طرح ملی «نذر خدمت» در روستاهای قم
محمدرضا بهرامی گفت: ٤۷۹ نفر از خدمات پزشکان متخصص و عمومی از جمله: پزشک اطفال، مشاور مامایی، زنان و زایمان، ریه، گوش و حلق و بینی و عمومی، با ویزیت و داروی رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم اظهار کرد: طرح ملی «نذر خدمت» با محوریت درمانی، محرومیت زدایی، خدمات زیست محیطی و آبرسانی، خدمات سلامت محور و آموزش و توانمندسازی، در پنج روستای شهرستان جعفرآباد از جمله بُستان، شریف‌آباد، محمودآباد، حیدرآباد و پاچیان، به مدت دو روز اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم گفت: در ابتدا خانه هلال و بانک تجهیزات پزشکی امانی روستای پاچیان در شهرستان جعفرآباد با حضور مدیران جمعیت هلال‌احمر استان قم، فرماندار و مسئولین شهرستان جعفرآباد در قالب طرح ملی «نذر خدمت» افتتاح شد.

مسئول جمعیت هلال احمر قم پزشک پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

وی در ادامه بیان کرد: مسئولین جمعیت‌ هلال‌احمر با همراهی فرماندار و مسئولین شهرستان جعفرآباد، با حضور در منزل شهید «ابراهیم کدخدا» و جانباز مدافع حرم «محمد تقی کدخدا»، با خانواده این عزیزان دیدار و با اهداء لوح و هدیه از ایشان تقدیر کردند.

وی با توجه به حضور تیم سحر در این طرح، بیان کرد: فرماندهان و سرگروه‌های تیم‌های تخصصی سحر (سفیران حمایت‌های روانی اجتماعی‌)، با حضور در روستای پاچیان شهرستان جعفرآباد خدمات روانشناختی، فرهنگی و ورزشی ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به برپایی فضای دوستدار کودک گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازی درمانی همراه با اهدای جایزه، توزیع پرچم و بادکنک با حضور ۵۰ کودک در فضای دوستدار کودک انجام شد.

وی در ادامه افزود: ۳۰ نفر از مشاوره روانشناختی (گروهی و فردی) تیم سحر بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات درمانی رایگان در قالب طرح ملی نذر خدمتپزشک پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی اظهار کرد: ۴۷۹ نفر از خدمات پزشکان متخصص و عمومی از جمله: پزشک اطفال، مشاور مامایی، زنان و زایمان، ریه، گوش و حلق و بینی و عمومی، با ویزیت و داروی رایگان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم افزود: در قالب اجرای طرح حمایتی ۱۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش پنج میلیون ریال به خانواده‌های کم‌برخوردار روستاها توزیع شد.

وی یادآور شد: نکات امدادی و کمک‌های اولیه با هدف آموزش و توانمندسازی افراد، به ۵۰ نفر آموزش داده شد.

خاطرنشان می شود، مدیرعامل و معاونین و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر قم، فرماندار و مسئولین شهرستان جعفرآباد از روند اجرای این طرح بازدید کردند.

پایان پیام/ ۷۸۰۴۱

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس قم