برگزاری ۱۰۳ محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم
برگزاری ۱۰۳ محفل روضه خانگی به همت یک گروه جهادی در قم

علی حسنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توصیه اهلبیت(ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه در منازل افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل‌بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) می‌فرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند […]

علی حسنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توصیه اهلبیت(ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه در منازل افزود: در فضیلت برگزاری روضه اهل‌بیت(ع) همین بس که امام صادق(ع) می‌فرمایند: نزد هر کس که از ما و مظلومیت ما یاد شود و چشمانش پر از اشک گردد، خداوند چهره‌اش را بر آتش دوزخ حرام مى‌کند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور گفت: گرفتن روضه خانگی در روایات مختلفی از اهلبیت(ع) سفارش شده است و بعد از شهادت امام حسین(ع) ائمه در ترویج این روضه‌ها تلاش نموده و در منازل خودشان نیز مجالس را برگزار و حتی شعرا را دعوت می کردند و صله می‌دادند. 

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

حسنی‌پور ادامه داد: مثلاً امام سجاد(ع) خرج چهل سال زندگی فرزدق شاعر معروف را یکجا به پاس یک شعر برای اهل‌بیت هدیه دادند. 

وی گفت: برپایی مجالس روضه خانگی علاوه بر اینکه حسنات زیادی دارد، بخاطر حضور خانواده و همسایه‌ها، باعث انجام صله رحم نیز می‌شود، علما هم روضه خانگی را توصیه می‌کردند، به گونه ای که آیت الله قاضی می‌گفت: روضه خانگی سبب گشایش امور می‌شود، یا آیت الله بهجت جلسات امام حسین(ع) را شعبه‌ای از کربلا توصیف می‌کردند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

مسئول گروه جهادی تبلیغی سفیران نور افزود: گروه جهادی تبلیغی سفیران نور با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) و گفتمان امامین انقلاب و جهاد تبیین و احیای روضه‌های خانگی، با اعزام سخنران و روضه‌خوان به منازل، این امر سفارش شده را احیا نموده است.

حسنی‌پور گفت: در دهه آخر ماه صفر ۸۷ جلسه و در ایام فاطمیه اول و دوم نیز ۱۰۳ جلسه به منازل، مدارس و مساجد شهرمقدس قم‌، مُبلغ اعزام کردیم.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

وی در پایان گفت: این جلسات به صورت کاملا صلواتی و به نیت تعجیل در فرج حضرت حجت(عج) و احیای ذکر أئمه‌اطهار برگزار شدند.

پایان پیام/ ۷۸۰۴۱