۷۵ درصد مردم قم، جزء مشترکین خوش‌مصرف هستند
۷۵ درصد مردم قم، جزء مشترکین خوش‌مصرف هستند
مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: خوشبختانه 75 درصد مردم قم، جزء مشترکین خوش‌مصرف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مرتضی خوش لهجه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  تعداد مشترکین گاز طبیعی قم قبل از انقلاب کمتر از ۲۰۰ اشتراک بود در حالیکه هم اینک ۴۲۰ هزار مشترک در استان قم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز قم افزود: بیش از ۹۹ درصد از شهرها و روستاهای استان قم از گاز طبیعی برخودار هستند و در سطح استان قم ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز در استان قم اجرا شده است.

وی عنوان کرد:  استان قم طی سال گذشته با صرفه‌جویی ۵ درصدی رتبه نخست کشور را مصرف بهینه از آن خود کرده است و خوشبختانه ۷۵ درصد مردم قم، جزء مشترکین خوش‌مصرف هستند.

خوش لهجه ادامه داد:  همچنین ۲۳ درصد مشترکان گاز قم پرمصرف و ۲ درصد نیز بسیار پرمصرف هستند که قبض برخی از افراد گروه پرمصرف تا ۵۰ میلیون تومان نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹ میلیارد ریالی به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی قم گاز رایگان داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز قم بیان کرد: متاسفانه میزان مصرف انرژی در کشورمان با استاندارهای جهانی تفاوت چشمگیری دارد و به‌همین خاطر اصلاح الگوی مصرف و تبلیغات مرتبط با آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران رسالت مهمی را عهده‌دار هستند و در جریان ناترازی گاز که در زمستان سال گذشته رخ دادخبرنگاران قمی با سیاست‌های کشور و شرکت گاز استان بیشترین همراهی را داشتند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

خوش لهجه گفت: توسعه گازرسانی و افزایش شمار مشترکین در کنار عدم توسعه میادین گازی و پایداری توده هوای سرد‌ کم‌سابقه، از جمله دلایلی است که باعث شد تا در زمستان سال گذشته، برخی استان‌های کشورمان که در انتهای شبکه گازرسانی قرار دارند؛ با اُفت فشار شبکه مواجه شوند.

وی افزود: نرخ گازبها در پلکان‌های یازدهم و دوازدهم، نزدیک به نرخ تولید گاز و برابر هر مترمعکب پنج هزار تومان و شش هزار تومان است،بر همین اساس کسانی که به دلیل مصرف بسیار بالای گاز در این پلکان‌ها قرار می‌گیرند؛ قبض گازبهای آنان عدد بسیار بالایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز قم تصریح کرد: در سال گذشته شرکت گاز استان قم نزدیک به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال کمک هزینه گازبهای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری ۹۹.۵ و در مناطق روستایی استان قم ۹۹.۳ است، در این استان بیش از ۴۶۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف وجود دارد که این عدد پیش از انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ مشترک بوده است.

خوش لهجه عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۵ ناحیه صنعتی استان قم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گازرسانی به صنایع و واحدهای صنعتی و تقویت آن، از جمله سیاست‌های شرکت گاز استان قم در راستای عمل به شعار سال است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خطوط گاز استان مورد نشت‌یابی قرار گرفت که در این بررسی‌ها ۱۱۲۰ مورد نشت زمینی و ۱۵۴۲۹ مورد نشت هوایی شناسایی و رفع شد.