دومین همایش کاربرگ در دانشگاه قم برگزار شد
دومین همایش کاربرگ در دانشگاه قم برگزار شد
با حضور جمعی از مسئولان و تعدادی از اعضای انجمن حسابداران، دومین همایش کاربرگ ویژه روز حسابدار در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، در این همایش که از سوی شرکت مهندسی پارسیا پردازان آریا و انجمن صنفی حسابداران و با شعار حسابداران عضو جدایی ناپذیر تصمیم گیری های کسب و کارها برگزار شد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش با گرامیداشت روز حسابدار اظهار داشت: حسابدار در همه سازمان ها و بخش‌های دولتی و خصوصی،  امین ترین فرد به شمار می‌رود و وظیفه سنگینی دارد.

وی تصریح کرد:  مقوله حسابداری نیز در بسیاری از امور،  اهمیت زیادی دارد،  خدای متعال با امانتداری و عدالت،  حساب‌ها را برای روز مبادا نگهداری می‌کند و برای این حسابرسی بسیار دقیق است.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: حسابدار در کنار مسئول دستگاه اجرایی و مدیر عامل نیز دارای صفات امانتداری باید باشد؛ حسابداران قدر این اعتماد در حسابداری را باید بدانند،  به خصوص اینکه جایگاه و شان حسابدار در سیستم نسبت به همه بالاتر و مسئولیت آن سنگین و دشوار است.

وی عنوان کرد: انجمن حسابداران نیز در پیگیری مطالبات این صنف دارای جایگاه مهمی است و باید این انجمن را حمایت کرد،  به خصوص مطالباتی چون مسکن می‌تواند از طریق انجمن دنبال شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در خصوص تشکیل نظام حسابداری به عنوان یکی از خواسته های مهم این صنف همانند نظام مهندسی و نظام پزشکی که براساس قانون شکل گرفته است،  باید در مجلس این موضوع مورد بحث قرار بگیرد.

وی افزود:  ماههاست که در مجلس روی برنامه هفتم کار کرده‌ایم و این امر فرصت زیادی از نمایندگان گرفت،  ما در زمینه شکل گیری نظام حسابداری پیگیری لازم را انجام می‌دهیم اما به دلیل کمبود فرصت ممکن است در مجلس بعدی اتفاق بیفتد.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: یکی از نیازهای اعضای انجمن حسابداران نیز پرداخت تسهیلات بانکی است که در این باره باید تمهیداتی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد:  ما در ملاقات ها می بینیم که مردم مشکلات زیادی دارند و ما در قبال مردم دارای وظیفه سنگینی هستیم و باید مشکلات آنها را بشنویم و پیگیر باشیم.

در ادامه نیز محمد سهرابی رئیس انجمن حسابداران استان قم نیز اظهار داشت: دو سالی است که انجمن صنفی حسابداران استان قم تشکیل و ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اهداف آن آموزش به حسابداران بخش خصوصی و تاسیس آموزشگاه فنی حرفه‌ای و تشکیل کمیته های تخصصی و فنی و آموزش و مشاوره به مدیران و حضور در جلسات حل اختلاف و آموزش کاربردی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

سهرابی تصریح کرد: در این دو سال،  در ارتباط با کارگاههای آموزشی سامانه مودیان و مشاوره به روسای اتحادیه ها و اتاق اصناف و بازرگانی و ارتقای شغلی حرفه حسابداری موفقیت‌هایی به دست آمد و درصدد تشکیل انجمنی ۱۰۰۰ نفری در استان قم هستیم و در این باره گام هایی برداشته شد.

وی ادامه داد:  یکی از مهم ترین مطالبات ما،  طرح تدوین نظام حسابداری از مسئولان است،  در سطح کشور بیش از ۴ میلیون نفر حسابدار فعال هستند،  اما در این خصوص نظامی وجود نداشت،  در این باره طرح را به همت کلیه دوستان آماده کرده و به مجلس ارائه داده ایم که با پیگیری های نمایندگان درخواست داریم تصویب شود.

رئیس انجمن حسابداران استان قم گفت: دوره های کاربردی آموزشی یکی از راهبردهای مهم انجمن است،  را با توجه به اینکه پل ارتباطی میان دانشگاه و بازار کار هستیم برای دانشجویان فارغ التحصیلف این دوره‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: حسابداران بازوی توانای دولت در بخش خصوصی است و به خصوص در زمینه مالیات و فعالیت‌های مالی،  دارای توانمندی های بسیاری در رفع مشکلات هستند.

در این همایش همچنین مهندس رزاقی مدیر عامل شرکت پارسیاپردازان عنوان کرد:  ۱۴ سال قبل شروع فعالیت در تشکیل شرکت بود و در آن موقع خلایی احساس می شد که باید رفع می گردید.

وی بیان کرد: سطح و فرهنگ کیفی خدمات مالی در استان قم در طول سالهای گذشته رشد خوبی داشته و انجمنی در جهت هم افزایی بهتر شکل گرفته است.

رزاقی تصریح کرد:  این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود از سال ۱۴۰۰ یک سری همایش ها را به نام کاربرگ ترتیب داده است،  رویکرد ما مدیریت و اراده راهکارهای نوین فناورانه در کسب و کار است.

وی گفت: از سال قبل موضوع سامانه مودیان به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح بود که قانون وضع شد و این شرکت به واسطه تیم خوب،  راه اندازی نرم افزار را کلید زد و از فروردین امسال جز نرم افزارهایی بود که که آن را در اختیار همکاران و مشتریان قرار داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت پارسیاپردازان افزود: بیش از ۴۰۰ هزار صورت حساب از سامانه مودیان پارسینا به سازمان امور مالیاتی اریسال شده که به واسطه همراهی عزیزان در این مسیر است.

دکتر نیما غیاثوند استاد دانشگاه و نائب رئیس انجمن صنفی حسابداران کشور نیز در این همایش اظهار داشت: شاید بتوان گفت اصلی ترین چالش پس از آگاهی از قانون سامانه مودیان ،  نحوه اجرای آن و تحلیل برنامه سازمان امور مالیاتی کشور برای استقرار جامع و کامل آن است.

وی عنوان کرد: سختی های زیادی در این کار وجود دارد و باید مشکلات و مطالبات را به گوش مسئولان برسانیم برخی از نرم افزارها در قانون نیست و مجبوریم آن را اجرا کنیم.

نائب رئیس انجمن صنفی حسابداران کشور تصریح کرد: سبک و سیاقی که برای محاسبه مالیاتی وجود دارد بسیار دشوار است، در این باره مشاورین مالیاتی ما باید قوی باشند.

وی تاکید کرد: حسابداری منطق است و منطق از قانون بالااتر است،  کل استانداردهای حسابداری منطقی است و منطق ذات خداوند است؛ کافی است در لایحه منطق بیاورند تا بخش زیادی از این مشکلات حل شود.