– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن خلیلی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران، از اجرایی شدن طرح گسترده خط کشی در طول راه‌های استان قم خبر داد. وی افزود: با توجه نقش خطوط در هدایت ترافیک و تامین ایمنی راه‌ها، نسبت به اجرای […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن خلیلی‌نیا امروز در جمع خبرنگاران، از اجرایی شدن طرح گسترده خط کشی در طول راه‌های استان قم خبر داد.

وی افزود: با توجه نقش خطوط در هدایت ترافیک و تامین ایمنی راه‌ها، نسبت به اجرای این پروژه در قالب طرح‌های امانی – پیمانی، به صورت قطعه‌ای و فراگیر اقدام می‌شود.

خلیلی‌نیا در ادامه به طرح خط‌کشی راه‌های استان که از روز گذشته عملیاتی شده پرداخت و گفت: در این پروژه بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر خط در سطح راه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی قالب عملیاتی این پروژه گسترده را که به صورت پیمانی اجرا شده را احیا خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و عنوان کرد: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای در این طرح، محورهای شریانی و اصلی است که به صورت خط سرد و نقوش اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خصوص میزان اعتبار تخصیصی  پروژه خط‌کشی راه‌های استان قم بیان کرد: افزون بر ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی این طرح است که از منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

خلیلی‌نیا در خصوص بازه زمانی پروژه نیز اعلام کرد: بر آورد زمانی اجرا و تکمیل این پروژه مهم حوزه ارتقا و تامین ایمنی راه‌ها یک ساله است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی و فراهم بودن دیگر آیتم‌های ملحوظ در اجرای خطوط ترافیک جاده‌ای تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ شاهد اجرا و تکمیل طرح خواهیم بود.

وی یادآور شد: همان طور که ذکر شد خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک به ویژه در طول شب و ایام بارشی و مه‌گرفتگی راه‌ها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راه‌هایی است که به تازگی آسفالت شده و فاقد خط است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، افزود با توجه به رصد برخط راه‌های برون‌شهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط است تا پیش از شروع بارندگی‌ها نسبت به اجرای خط‌کشی آنها اقدام شود.

وی درخاتمه ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: بی‌تردید مهمترین عامل درمانایی و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو به ویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان‌پذیر نیست.