آنانی که در مجلس زد و بند کنند، نماینده ملت نیستند
آنانی که در مجلس زد و بند کنند، نماینده ملت نیستند

آیت الله سعیدی: آنانی که در مجلس زد و بند کنند، نماینده ملت نیستند امام جمعه قم گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگری به سر می‌برند و در زد بندها به سرمی‌برند،نماینده ملت نیستند. آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز ۲۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره […]

آیت الله سعیدی:

آنانی که در مجلس زد و بند کنند، نماینده ملت نیستند

امام جمعه قم گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگری به سر می‌برند و در زد بندها به سرمی‌برند،نماینده ملت نیستند.

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز ۲۹ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: ایشان در این فرمان همه محرومان سواد را به سوادآموزی فراخواندند و فرمودند از مهم ترین نیازها در ردیف مسکن و بهداشت، آموزش همگان است.

وی افزود: سوادآموزی در ادیان گذشته و آموزه‌های دینی ما سابقه دارد. حضرت عیسی(ع) در این باره فرمودند که خوشا به حال کسی که نمی‌داند و از دانایان می‌آموزد و آن چه می‌داند به دیگران یاد می‌دهد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاربه سالروز بزرگداشت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال فرهنگ و تمدن و پیشرفت و عدالت هستند. حوزه در تامین ایمان و معنویت و اخلاق جامعه به ویژه در جوانان تاثیر درجه اول دارد،همچنین دانشگاه در رشد و پشیرفت کشور تاثیرگذار است.

وی گفت: این دو نهاد، بال ایمان و علم هستند و حوزه و دانشگاه هیچ‌گاه نسبت به هم بی‌نیاز نبودند. امام(ره) یکی از تحولات بنیادین کشور را، وحدت این دو نهاد دانستند و رهبری بر روی آن تاکید دارند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد رشد و تعالی کمی و کیفی در حوزه و دانشگاه هستیم. در قم که مهد ایمان و علم است،باید جلسات مشترکی میان این دو نهاد برگزار شود و طلاب و دانشجویان با هم در تعامل باشند.

وی تصریح کرد: راه اندازی بسیج طلبه و دانشجو یکی از پیشنهادات امام راحل(ره) بود و باید تشکلی ایجاد شود که در آن طلبه و دانشجو در کنار هم عضویت داشته باشند.

امام جمعه قم عنوان کرد: در آغاز انقلاب جامعه مدرسین، دفتر همکاری مشترکی میان حوزه و دانشگاه راه‌اندازی کردند که در قالب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد:رهبر انقلاب در طول سال جلسات طولانی با دانشجویان و اساتید داشته‎اند و با شنیدن سخنان و مطالبات دانشجویان، رهنمون‌های ارزشمندی در عرصه علم و دانش و بایسته‌های پیشرفت علمی داشته‌اند که محتوای آن می‌تواند پایه‌ای برای تعامل حوزه و دانشگاه باشد.

آیت الله سعیدی در ادامه بیان کرد: دشمنان در این ایام چند جنگ امنیتی را به صورت گسترده در چند کشور به راه انداختند که در ایران اسلامی با تدبیر رهبری این فتنه‌ها خنثی شد و تیر دشمنان به سنگ خورد و دشمنان از ملت ایران شکست مفتضحانه‌ای خوردند.

وی گفت: راه حل ساماندهی اوضاع معیشتی مردم، توجه به رهنمون‌های رهبری است، باید با تقویت پول ملی و تحریم معاملات دلاری و تقویت همکاری دو جانبه با کشورهای اسلامی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به ابداعات و ابتکارات جوانان،همه تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری عنوان کرد: یکی از هجمه‌های فرهنگی دشمن که امنیت جامعه را به هم می ریزد، مساله بدحجابی است، این پدیده ضد ارزشی درون خود مفاسدی به همراه دارد و موجب تزلل و سستی بنیان خانواده و افزایش طلاق می‌شود.

وی اظهار کرد: با گسترش بی‌حجابی در جامعه، مردان نسبت به زنان خود بی‌میل می شوند و این زنان بدحجاب، عامل تحریک دیگران می‌شوند و مورد آزار و اذیت هوسرانان قرار می‌گیرند.

آیت الله سعیدی توصیه کرد: بانوان ضمن حفظ کرامت شخصیت و حفظ خانواده‎ها از آسیب‎ها، آخر و عاقبت بی‌حجابی را در نظر بگیرند و برای حفظ جوانان و کشور و خودشان،حجاب را حفظ کنند.

وی در مورد انتخابات پیش رو بیان کرد: افرادی که در مجلس نام‌نویسی می کنند، بدانند در قسم نامه‌ای که یاد می‌کنند و تعهداتی را می‌پذیرند باید پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی و امین و عادل و با تقوا باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آنها باید پایبند به استقلال و اعتلای کشور و حافظ حقوق ملت و تامین کننده مصالح و خدمت گذار مردم و مدافع قانون باشند و اگر وارد مجلس شدند خود را در گرو این تعهدات ببینند و از گرو جریان‌ها و جناح‌ها بیرون بیایید،زیرا با خدا تعهد کرده اند.

وی گفت: آنانی که به مجلس وارد می‌شوند و در عوالم دیگری به سر می‌برند و در زد بندها به سرمی‌برند، نماینده ملت نیستند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری بیان کرد: این روزها مردم در خوزستان و دیگر نقاط با مشکلات فراوانی روبرو هستند و آب، زندگی آنها را فرا گرفته است، امروز مسئولان و مردم همت کنند و مشکل آن‌ها را از خود بدانند و بسیجی و جهادی و ریشه ای این مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان در گذشته به فکر این مشکلات افتاده بودند،امروز دچار این سختی ها نبودیم بنابراین فقط به فکر حل مشکل مقطعی نباشیم و ریشه ای فکر کنیم و این مردم انقلابی و وفادار را از گرفتاری ها نجات دهیم.

با تاکید بر تقوای الهی عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های تقوا،جهاد در راه خداست،برخی در صدر اسلام،حاضر به حضور در جهاد و مقابله با دشمن نبودند و تنها به عبادت کفایت می‌کردند که در آیات قرآن کریم مورد نکوهش قرار گرفتند،چرا که جهاد فی سیبل الله دارای جایگاه عظیمی است.

امام جمعه قم بیان کرد:هر خدمت و رفتاری باید برای خدا باشد،خاندان آل سعود اگر چه خود را خادم حرمین می‌دانند، اما مردم بی‌پناه یمن را به خاک و خون می‌کشانند و مخالفین خود را به قتل می رسانند و در سوریه و منطقه فتنه به راه‌می اندازند.

وی اظهار کرد:محبت و دشمنی و حب و بغض باید بر اساس تقوای الهی باشد و طبق هوای نفس نباشد، حب و بغض اگر حزبی و جریانی و سیاسی و طبق منابع نباشد،ارزشمند است،باید از حب و بغض‌های سیاسی و جریانی پرهیز کنیم.

انتهای پیام