قرار دست‌ها، دستانی که مقصد قرارشان ظهور توست
قرار دست‌ها، دستانی که مقصد قرارشان ظهور توست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، ۹۰۰ دختر جوان و نوجوان برای افزایش معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه‌ی انتظار عصر امروز از اصفهان عازم قم و جمکران شدند. این گروه ۹۰۰ نفره در این اردوی دو روزه در مسجد جمکران و قم در فضایی دوستانه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، ۹۰۰ دختر جوان و نوجوان برای افزایش معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه‌ی انتظار عصر امروز از اصفهان عازم قم و جمکران شدند.

این گروه ۹۰۰ نفره در این اردوی دو روزه در مسجد جمکران و قم در فضایی دوستانه برنامه‌های مختلف و متنوع زیارتی، مذهبی، سخنرانی و تفریحی شرکت می‌کنند.

این دختران همچنین قرار است فردا در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در صحن مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کنند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور، مدیر و موسس گروه فرهنگی فانوس بزرگترین گروه دخترانه کشور اظهارداشت:  این دختران در عین پوشش‌دهی نیازهای دیگر دختران جوان و نوجوان از قبیل هیجانات، ارتباط با دوستان با شعار قرار دست‌ها، دستانی که مقصد قرارشان ظهور توست درقالب اردویی به قم و جمکران عازم شدند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری تربیتی روی قشر بانوان یا دخترخانم‌ها به تعبیری یک سرمایه گذاری بلند مدت است. چون یک دختر یک نسل است.

داستان‌پور گفت: خوب می‌دانیم نوجوانان و جوانان تاثیرپذیرتر و ریسک‌پذیرتر و اهل درگیری با موانع‌اند. آن‌ها راحت‌تر می‌توانند مسیرشان را در قالب جهت‌هایی که تشخیص داده‌اند درست است، مشخص کنند و چالش‌های آن را به جان بخرند. لذا بخشی از مخاطبی که بعنوان محور انتخاب کردیم دختران نوجوان و جوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما یک کار تربیتی بلند مدت با محوریت و مرکزیت توسعه معنویت است. از آنجایی که دل، سُکان و لنگرگاه وجود انسان است؛ اگر توانستیم دل را به جای درستی وصل کنیم خیلی از اتفاقات، به درستی رقم می‌خورد. هیچ جا مطمئن‌تر و امن‌تر از محبت، عشق و ارادت به اهل بیت نیست. لذا نقطه کانونی مسیر تربیتی ما ترویج محبت اهل‌بیت تعریف شده که این استراتژی و راهبرد را در قالب اجرا، زمانبندی و برنامه ریزی کردیم تا در کنار فعالیت های متنوعی که داریم مخاطبمان را در چهار محور معرفتی، ارتباطی، شخصیتی، حمایتی و تشکیلاتی اقناع کنیم.

داستان‌پور بیان کرد: سعی کردیم در بعد معرفتی، خوراکی متناسب با ادبیات بچه‌ها ارائه کنیم و در بعد ارتباطی فضای تعاملی برای شکل‌گیری رفاقت با محوریت کار فرهنگی، تربیتی و رشد انسان ایجاد کنیم. در بعد هیجانی هم اردوها و برنامه‌های تفریحی برگزار می‌کنیم. در بحث ترویج محبت اهل بیت چند اتفاق بزرگ را رقم زدیم که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن اردوی سالیانه مشهد و اردوی فصلی قم و جمکران است.

پایان پیام/