روش‌های مسافرت به اهواز
روش‌های مسافرت به اهواز

بلیط تهران اهواز را تهیه کنید و به شهر همیشه بیدار ایران سری بزنید تا خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را از نزدیک ببینید. اهواز به‌عنوان یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشور، شناخته شده است که در زمینه‌ فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و توریست‌پذیری نقشی حیاتی دارد. این شهر زیبا به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و توریستی، […]

بلیط تهران اهواز را تهیه کنید و به شهر همیشه بیدار ایران سری بزنید تا خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را از نزدیک ببینید. اهواز به‌عنوان یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشور، شناخته شده است که در زمینه‌ فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و توریست‌پذیری نقشی حیاتی دارد. این شهر زیبا به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و توریستی، مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. از این‌رو راه‌های مختلف بسیاری برای مسافران فراهم شده است تا سفری ایمن و آسان را تجربه کنند.

موقعیت جغرافیایی اهواز را بشناسیم

اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان، در مرکز جغرافیایی این استان قرار دارد. گذر رود کارون از میان این شهر، زیبایی دوچندانی به آن می‌دهد. قدمت طولانی و تاریخی اهواز، همین‌طور وجود چاه‌های نفتی در این شهر، آن را به یکی از شهرهای استراتژیکی ایران تبدیل کرده است. مکان‌های دیدنی این شهر بسیارند، پل‌های زیبای اهواز مانند پل سفید، پل سیاه و بناهای تاریخی آن، مسافران و گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. برای رزرو بلیط اهواز، فصل‌های پاییز و زمستان بهترین انتخاب برای شما خواهند بود؛ چراکه این شهر جنوبی در بیشتر سال آب‎وهوایی گرم دارد. رطوبت و گرمای اهواز در فصل تابستان، طاقت‌فرسا است و سفر را برای گردشگران سخت می‌کند. در فصل پاییز، با کاهش دما و خنک‌شدن هوا، شرایط آب‌وهوایی برای مسافران فراهم می‌شود. زمستان را در اهواز بدون برف و یخبندان می‌توان گذراند، سرسبزی درختان و بارش باران در این فصل، جان دیگری به اهواز می‌بخشد.

چگونه به اهواز سفر کنیم

از آن‌جایی که اهواز یکی از مناطق ترانزیتی کشور به‌شمار می‌رود از راه‌های مختلف زمینی و هوایی با دیگر شهرهای کشور، در ارتباط است. همچنین قرارگیری اهواز در نزدیکی بازارهای مرزی، تردد بازرگانان، مسافران و زائران کربلا بر آن تاثیر مستقیم دارد. بنابراین امکانات لازم در مسیرهای زمینی و هوایی برای مسافران و گردشگران، فراهم گردیده است. در ادامه به روش‌های مختلف سفر به اهواز خواهیم پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

سفر به اهواز با هواپیما

اگر می‌خواهید زودتر به مقصد برسید و مسافت طولانی برای سفر به اهواز دارید، بهترین و راحت‌ترین راه، رزرو بلیط هواپیما خواهد بود. فرودگاه بین‌المللی اهواز شرایط لازم را برای مسافران فراهم می‌کند تا از طریق سفرهای هوایی در سریع‌ترین زمان، به مقصد خود برسند. پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه به‌طور متوسط روزانه ۲۰ الی ۳۰ پرواز است. شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، ایران ایر، آتا، ایران ایرتور، کیش ایر، وارش، تابان، قشم اسر و زاگرس در این خطوط هوایی فعالیت دارند. هواپیماهای فرودگاه بین‌المللی اهواز، روزانه در خطوط اهواز تهران، اهواز اصفهان و اهواز شیراز به پرواز درمی‌آیند. همچنین هر هفته مسافرانی را به مقصد دبی، کویت و مشهد نیز جابه‌جا می‌کنند.

سفر به اهواز با ماشین شخصی

برای سفر به اهواز می‌توانید، ماشین شخصی خود را انتخاب نمایید و مسیر هیجان‌انگیزی را برای سفر به اهواز تجربه کنید. شما با گذر از شهرهای مختلف و دیدن جاذبه‌های متفاوت، می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. اگر از تهران به سمت اهواز قصد سفر دارید، می‌توانید از سه مسیر مختلف به مقصد خود برسید. طی‌کردن سه مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری، ۸۰۰ متری و ۸۸۶ متری، تقریبا ۹ ساعت طول می‌کشد. استفاده از ماشین شخصی، امکان توقف و بازدید از زیبایی‌های مسیر را برای شما فراهم خواهد کرد. بد نیست برای انتخاب وسیله نقلیه سفرتان، معقولانه فکر کنید و خستگی ناشی از رانندگی، خواب‌آلودگی و امکان تصادفات جاده‌ای را با وسیله نقلیه شخصی، مد نظر قرار دهید.

سفر به اهواز با اتوبوس

برای رزرو بلیط اهواز و سفر با اتوبوس، باید به ترمینال جنوب یا پایانه اتوبوس‌رانی بیهقی بروید و پس‌از تهیه بلیط، سفر خود را شروع کنید. سفر با اتوبوس برای مقاصد مختلف در این پایانه امکان‌پذیر خواهد بود. ممکن است بخواهید برای طی‌کردن سفر خود از تهران به اهواز، بلیط اتوبوس تهیه کنید. این مسیر ۷۷۷ کیلومتر است که از آزادراه خلیج فارس شروع می‌شود و بعد از گذشتن از شهرهای مختلفی مانند قم، اراک، چالانچولان، خرم‌آباد، اندیمشک و الوان به اهواز می‌رسد. این مسیر به‌وسیله اتوبوس ۱۲ ساعت زمان خواهد برد. سفر با اتوبوس نیز خستگی و کلافه‌گی راه، امکان تصادفات جاده‌ای و کمبود فضا را خواهد داشت؛ بنابراین بهتر است برای وسیله سفرتان، انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

سفر به اهواز با قطار

از دیگر روش‌های مسافرت بعد از رزرو هتل اهواز، سفر با قطار است. برای تجربه یک سفر هیجان‌انگیز، بلیط قطار اهواز را تهیه کنید و از امکانات ویژه آن بهره‎مند شوید. مسیرهای زمینی اهواز، به‌دلیل وجود رشته‌کوه‌های زاگرس در قسمت شمال شرقی خوزستان، بسیار پر پیچ‌وخم است؛ از این‌رو قطار می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفر شما باشد. جالب است بدانید مسیر ریلی تهران اهواز، یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور است که قطار آن از ایستگاه‌های قم، محمدیه، اراک، مومن‌آباد، ازنا، دورود، شوش، هفت‌تپه و اندیمشک می‎گذرد. سفر با قطار سفری ایمن، راحت و مقرون به‌صرفه را برای شما رقم می‌زند. دقت داشته باشید قطار این مسیر، در ایستگاه‎های تهران، قم، اراک، اندیمشک و هفت‌تپه توقف می‌کند و امکان جابه‌حایی مسافران وجود دارد. طی‌کردن این مسیر به وسیله قطار، تقریبا ۱۶ ساعت به طول می‌انجامد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

با فلای تودی مسیر بهتری انتخاب کن

فلای تودی همراهی ایمن و مطمئن برای شما خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا در ساده‌ترین حالت و در سریع‌ترین زمان بلیط اهواز را رزرو کنید. کافی است سری به سایت معتبر فلای تودی بزنید تا از امکانات و خدمات ویژه آن مطلع شوید. خدمات راهنمای سفر، به شما در خرید آسان‌تر بلیط مورد نظر کمک خواهد کرد. همچنین با استفاده از خدمات پیگیری می‌توانید از وضعیت بلیط خود باخبر شوید. شما با خرید از فلای تودی می‌توانید تا انتهای سفر از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته، بهره ببرید و در صورت بروز مشکل با مشاورین فلای تودی تماس بگیرید. برای خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را فراموش نکنید. از دیگر خدمات این سایت، امکان کنسل‌کردن و استراد بلیط است؛ اگر از سفرتان منصرف شده‌اید و آن را به زمان دیگری موکول کرده‌اید، می‌توانید از گزینه استرداد بلیط استفاده و هزینه پرداخت‌شده را بر اساس قوانین استرداد دریافت کنید.