– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیین استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها صبح امروز با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغازشد و در ادامه پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم، امام خمینی(ره)، […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیین استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها صبح امروز با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغازشد و در ادامه پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم، امام خمینی(ره)، میدان شهید سعیدی، سه راه خورشید، میدان‌ شهید مطهری، چهار راه بازار به حرم‌ مطهر رسید.

این اجتماع مردمی که با حضور پرشور زائرین و مجاورین همراه بود پس از طی مسیر ذکر شده به حرم مطهر رسیده و ویژه برنامه‌ای از جمله خطبه خوانی خادمان آستان، آئین نقاره زنی، مدیحه سرایی و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.

هر ساله در روز 23 ربیع‌الاول، سالروز ورود پر خیر و برکت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم، مردم این شهر همه ساله کاروانی را تشکیل داده و با شاخه‌های گل به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت می‌کنند و استقبال از حضرت به تصویر کشیده می‌شود.

خادمان و مجاوران حریم کریمه اهل بیت سلام الله علیها در این کاروان شادی که مسیر ورود این بانوی بزرگوار به قم  به سمت حرم مطهر برگزار شد  با توزیع گل میان کسبه و مردم محل این روز را گرامی داشتند.

این مراسم در مسیر عبور کاروان حضرت معصومه (س) در سال ۲۰۱ هجری قمری از چهار راه معصومیه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

ایام معصومیه از ۱۷ مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

.