افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در قم
افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در قم
زند با اشاره به افزایش 15 درصدی محصول گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل، اظهار داشت: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی، با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش 15 درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل می‌باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهندس حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با اشاره به تأمین بیش از ۲۲ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: تامین این حجم از کود گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان مصرف شده است.

زند با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی محصول گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل، افزود: علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم در چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل می‌باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ابزار و سهل‌الوصول‌ترین روشهای نیل به خودکفایی در محصولات اساسی تغذیه گیاه است و مصرف متعادل کود یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی می باشد، شرایط آب و خاک در استفاده متعادل از کودهای شیمیایی، آلی و بیولوژیکی به روشی صحیح و مطابق با نیازهای واقعی محصول نیز تأثیرگذار است.