انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کاشان از وجود نمازخانه‌های کوچک در مسیر آزادراه کاشان – قم
انتقاد نماینده ولی‌فقیه در کاشان از وجود نمازخانه‌های کوچک در مسیر آزادراه کاشان – قم
نماینده ولی‌فقیه با انتقاد از وجود نمازخانه‌های کوچک بزرگراه کاشان قم و مسیر مسجد جمکران که حتی ظرفیت پذیرش مسافران یک دستگاه اتوبوس را ندارد،  گفت: رفع این مشکل توسط مسئولان ذی‌ربط و ایجاد این زیر ساخت مهم عبادی و حیاتی برای سلامت و استراحت مسافران و رانندگان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین مسجد حضرت زهرا(س) در عوارضی کاشان – اصفهان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم حکومت دینی نماز است و ساخت مسجد در ترویج این مهم نقش بسزایی دارد.

وی ساخت مسجد را یکی از کارهای پس از ظهور توسط امام زمان(عج) دانست و افزود: شرکت آزادراه با ساخت این مسجد امر حضرت مهدی(ع) را امتثال و اهتمام را کرده است و در حدیث نبوی تاکید شده نشستن در  مسجد برای حضرت از نشستن در بهشت محبوب‌تر است.

حسینی با بیان اینکه ساخت مسجد ایجاد زیرساخت برای عبودیت و اقامه نماز، مصداق اطاعت از دستور ائمه از جمله امام رضا(ع) مبنی بر اقامه نماز اول وقت است، افزود: دو عامل احترام به والدین و نماز اول وقت، طبق سفارش اهل‌بیت(ع) انسان را اوج می‌دهد.

وی با تقدیر از مدیر عامل آزادراه کاشان – نطنز – اصفهان و سایر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی همکار برای اهتمام در ساخت نخستین مسجد بین راهی در این آزادراه تاکید کرد: اهمیت و ارزش ساخت این مسجد برای استراحت و به سلامت رسیدن به مقصد با موضوعیت حفظ جان مردم علاوه بر نماز خواندن در این مکان قابل تامل، توجه و تبجیل است.

امام جمعه کاشان با تاکید بر کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نجات جان حتی یک نفر در جاده‌ها و جلوگیری از تلفات افزود: ساخت این مسجد به عنوان  مکانی برای نماز و استراحت دغدغه رهبری را در امر حفاظت و حراست از جان و سلامتی مردم در جاده‌ها محقق می‌کند.

حسینی در ادامه با انتقاد از وجود نمازخانه‌های کوچک بزرگراه کاشان قم و مسیر مسجد جمکران که حتی ظرفیت پذیرش مسافران یک دستگاه اتوبوس را ندارد،  گفت: رفع این مشکل توسط مسئولان ذی‌ربط و ایجاد این زیر ساخت مهم عبادی و حیاتی برای سلامت و استراحت مسافران و رانندگان ضروری است.

سید حامد مرتضوی نیز در این آیین، اظهار داشت: این مسجد با عرصه ۴۷۰ مترمربع، مساحت ابنیه ۱۰۵ مترمربع و محوطه سازی ۳۶۵ متر در مدت پنج ماه ساخته شد و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن اختصاص پیدا کرد.

مدیر عامل آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان با بیان اینکه اعتبار ساخت این پروژه از محل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه تامین شد، افزود: حدود پنج هزار مسافر نمازگزار ظرفیت شبانه روز این مسجد بین راهی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ساخت دو مسجد دیگر در آزادراه گفت: عملیات اجرایی ساخت موکب امیرالمومنین(ع) نیز امروز با حضور امام جمعه آغاز می‌شود و بهره‌برداری از موکب امیرالمومنین(ع) نیز تا اربعین صورت می‌پذیرد.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم