شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) در قم برگزار می‌شود
شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) در قم برگزار می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جواد اشعری مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۵ روز قبل فراخوان این سوگواره اعلام شد و در این مدت محدود،۵۰ اثر از […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جواد اشعری مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۵ روز قبل فراخوان این سوگواره اعلام شد و در این مدت محدود،۵۰ اثر از شاعران برجسته ملی پیرامون شخصیت امام‌زاده مبرقع(ع) به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع)همزمان با سالروز رحلت برگزار سه‌شنبه ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود و مداحان برجسته استانی و کشور و شاعران آیینی کشورمان به مداحی و شعرخوانی می‌پردازند.

مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) با بیان اینکه این امام‌زاده فرزند بلافصل امام جواد(ع) و برادر امام هادی(ع) است، ابراز کرد: جا داشته در معرفی شخصیت ایشان، گام‌های فرهنگی بزرگی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اشعار توسط کمیته داوران بررسی، نقد و بهترین آثار انتخاب شد که در شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع)، این اشعار تجلیل می‌شود.

مدیر اجرایی نخستین همایش ملی شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) بیان کرد: بنیاد دعبل خزائی، مجمع هیئت مذهبی، مداحان آذری‌زبان و عاشقان محسن(ع)، سازمان بسیج مداحان، سپاه علی ابن ابیطالب از جمله برگزارکنندگان این سوگواره هستند.

طرح توسعه حرم امام‌زاده موسی مبرقع (ع) قم تنها به دلیل تملک ۱۰ پلاک متوقف‌ شدمراسم شهادت امام جواد(ع) در امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شودمراسم عزاداری امام موسی مبرقع(ع) در قم به روایت تصویر

در ادامه رئیس نخستین شب‌شعر و سوگواره حضرت موسی مبرقع(ع) گفت: این آثار از استان‌های قم، تهران، خراسان، زنجان، فارس، کرمانشاه و آذربایجان به دبیرخانه ارسال‌شده است.

غلام‌رضا فلاح عنوان کرد: اشعار آئینی، نقش مهمی در تبیین فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارند و باید در این مسیر سرمایه‌گذاری کرد.

همچنین دبیر اجرایی این همایش از رونمایی یک فیلم کوتاه در خصوص کرامات امام‌زاده مبرقع خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این همایش،شناخت جایگاه و کرامات امام‌زاده و ایجاد پیوند معنوی میان مردم و ایشان است.

سید مجید رضوی اضافه کرد: هشت شعرخوانی، تجلیل از برترین آثار و مداحی یک نونهال و چهره ملی و حضور شاعران برجسته کشور در این همایش از ویژگی‌های این برنامه است.