ساختارهای لازم در زمینه حکمرانی استانی وجود ندارد
ساختارهای لازم در زمینه حکمرانی استانی وجود ندارد
سیدمحمدتقی شاهچراقی، استاندار قم گفت: ساختارهای لازم در زمینه حکمرانی استانی وجود ندارد و دولت سیزدهم نیز به دنبال حکمرانی مردمی است و باید شرایطی را فراهم کرد که مسائل توسط خود مردم پیش رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدمحمد تقی شاهچراغی ظهر شنبه در همایش حکمرانی متعالی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه برخی از تصمیمات در مراکزی گرفته می‌شود که ارتباطی با بدنه جامعه ندارند و همین امر سبب می‌شود که فاصله مردم با مسئولان کمرنگ شود.

استاندار قم، با بیان اینکه در ایام کرونا شاهد بودیم که محله محوری تقویت شده بود افزود: ساختارهای لازم در زمینه حکمرانی استانی وجود ندارد و دولت سیزدهم نیز به دنبال حکمرانی مردمی است و باید شرایطی را فراهم کرد که مسائل توسط خود مردم پیش رود.

شاهچراغی ابراز داشت: برخی از قوانین به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد که مناسب زمان فعلی نیست ابراز داشت: قم طی ده روز اخیر شاهد پدیده گرد و غبار بود که برای حل این معضل نیازمند کاشت بوته هستیم اما در عمل می‌بینیم که قانون اجازه این اقدام را نمی‌دهد.

وی افزود: زمانی که به مردم تکیه کنیم در این صورت موفقیت و توفیقات حاصل خواهد شد و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با قوانین سال‌های دور نمی‌توان شاهد اثر بخشی و پیروزی در عرصه‌های مختلف باشیم.

استاندار قم، ادامه داد: امروز نیازهای جامعه نسبت به دهه‌های قبل تفاوت کرده است و باید برنامه‌ها به سمت و سویی پیش رود که این نیازها پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد باید فضا را برای حضور مردمی باز کرد ابراز داشت: در صورتی که اقتصاد در دست مردم باشد امید است که مسیر پیشرفت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

شاهچراغی بیان داشت: شایسته سالاری و شایسته گزینی نیز از جمله مسائلی است که باید محقق شود که در این صورت مشکلاتی که به مردم باز می‌گردد حل خواهد شد و تصمیمات بهتری برای حل مسائل اتخاذ می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر