بهره‌برداری از ۳ طرح تولیدی صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر در قم
بهره‌برداری از ۳ طرح تولیدی صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر در قم
۳ طرح تولیدی صنعتی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی و با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در شهرک صنعتی شکوهیه و محمود آباد قم به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، بمناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن سه طرح‌ صنعتی در زمینه تولید گسترده محصولاتی، ماشین آلات تولید الیاف شیشه، مسواک و محصولات بهداشتی، کالا‌های سلامت محور، ورق فشرده چوبی و لوازم یکبار مصرف پزشکی با سرمایه گذاری ثابت ۹۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر با حضور استاندار و مدیران استان به بهربرداری رسید.

استاندار قم در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروزه شاهد رشد خوبی بخش تولید و واحد‌های صنعتی در استان هستیم علاوه بر آن بخش عمده‌ای از امور تولید به دست جوانان استان سپرده شده است.

شاهچراغی افزود: جوانان قمی علاوه بر حضور موثر در مسائل فرهنگی و اجتماعی امروزه نقش پررنگی در حوزه تولید و صنعت داشته و پیش‌قدم هستند. متاسفانه گاهی اوقات موانعی مانند کمبود منابع مالی باعث ایجاد مشکلاتی در واحد‌های صنعتی می‌شود که این مسئله را می‌توان با تعامل بانک‌ها حل کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: آنچه که ما توصیه و تاکید داریم این است که سرعت این تعامل و همکاری میان بانک‌ها و واحد‌های تولیدی باید افزایش یابد.

شاهچراغی ضمن تاکید بر مهارت‌افزایی جوانان در حوزه‌های مختلف گفت: تقاضایی از خانواده‌های گرامی داریم این است که فرزندان خود را به سمت‌ آموزش های مهارتی تشویق کنند مهارت‌افزایی جوانان قمی و اشتیاق به کار و تلاش موضوعی است که نسبت به آن باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم کاهش وابستگی تولید به کشورهای خارجی تاکید کرد: واحد های تولیدی که امروز افتتاح شدند محصولاتی را تولید خواهند کرد که در گذشته از کشورهای خارجی وارد و به واسطه آن هرساله ارز بسیاری از کشور خارج شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی باعث افزایش اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: آنچه که باید در دستور کار همه مسئولین قرار بگیرد بها دادن به تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که باعث کاهش نرخ بیکاری و تقویت چرخه اقتصادی می‌شود.

شاهچراغی درخصوص کمبود برق واحد‌های تولیدی استان ابراز کرد: از ۱۶ هزار هزار مگاوات کمبود برق در کشور، دولت سیزدهم با اصلاح سیاست‌ها و اهمیت به حوزه انرژی موفق شد ۶ هزار مگاوات از کمبود برق را تامین نماید.

وی در پایان افزود: برای حل مشکل کمبود برق واحدهای صنعتی در بدنه دولت تصمیماتی گرفته شده است که در حال پیاده سازی می باشد و حل کامل این مشکل که ریشه آن در سیاست های گذشته است نیاز به زمان دارد.

گفتنی است، نخستین طرح صنعتی شامل طرح تولید دیوار پوش‌های آنتی باکتریال با ظرفیت هزار تن در سال، با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰ نفر در شهرک شکوهیه آغاز به کار کرد.

طرح دوم صنعتی تولید محصولات بهداشتی و مسواک بود که با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۳۰ نفر در شهرک شکوهیه قم به بهره برداری رسید.

طرح سوم نیز واحد صنعتی در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات پشم شیشه است که با دانش بومی زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده و توانسته با هزینه ۲۰ میلیارد تومانی این خط تولید را در شهرک صنعتی محمود آباد راه اندازی نماید.

  • منبع خبر : روابط عمومی استانداری قم