باشگاه کوه‌نوردی دانشگاه قم تاسیس می‌شود
باشگاه کوه‌نوردی دانشگاه قم تاسیس می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم گفت: توجه به ورزش همگانی و قهرمانی همواره مورد توجه این دانشگاه قرار گرفته است که در این راستا با پیشنهاد هیات کوه‌نوردی استان قم به زودی باشگاه کوه‌نوردی دانشگاه قم تاسیس خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در جلسه بدرقه علی سهرابی کوه‌نورد قمی جهت صعود به قله ابن‌سینا دومین قله مرتفع کشور قرقیزستان، طی سخنانی اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه بار دیگر نماینده‌ای از استان قم قرار است پرچم شهر کریمه اهل‌بیت(س) را در جهان به اهتزاز درآورد.

وی ادامه داد: در فضیلت کوه و کوه‌نوردی آیات و روایات بسیاری در قرآن و در سخنان بزرگان دینی داریم که سفارش به تأمل و انجام آن کرده‌اند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: مسئله تربیت‌‌بدنی موضوعی است که همواره مورد توجه دانشگاه قم قرار گرفته است، طی این سال‌ها کارمندان و دانشجویان دانشگاه قم حضور درخشانی در رشته‌های مختلف ورزشی داشته‌اند.

وی ابراز کرد: در قسمت دانشجویی ورزشکارانی داریم که عضو تیم‌های ملی هستند و کارمندانی داریم که به عنوان داور در مسابقات جهانی قضاوت کرده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی یکی از سیاست‌های ماست که تا به امروز در دستور کار قرار داده شده، تا حد امکان آماده حمایت از ورزشکاران دانشگاه قم هستیم.

وی در پایان گفت: دانشگاه قم آمادگی تحقیقات علمی روی مسئله کوه‌نوردی را دارد، در این جلسه پیشنهاد شد که باشگاه کوه‌نوردی به نام دانشگاه قم تاسیس شود. ما آمادگی این موضوع را داریم و شخص آقای سهرابی را مامور می‌کنیم بعد از سفر به لنین روی این مسئله برنامه‌ریزی داشته باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس