– اخبار استانها – سید رضا موسوی مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوا در قم اظهار داشت: با توجه به پایداری هوا در روزهای گذشته، میزان ذرات pm2.5 در هوای شهر قم افزایش‌یافته و شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار گرفته است. […]

– اخبار استانها –

سید رضا موسوی مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوا در قم اظهار داشت: با توجه به پایداری هوا در روزهای گذشته، میزان ذرات pm2.5 در هوای شهر قم افزایش‌یافته و شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار گرفته است.

وی در توصیه به مردم برای این مواجه با این هوا تصریح کرد: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کرده و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

آلودگی هوا برخی مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کردنظر مراجع تقلید درباره استفاده از خودروی شخصی هنگام آلودگی هوامرگ سالانه ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال به دلیل آلودگی هوا!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم خاطرنشان کرد: شهروندان محترم با توجه به پدیده وارونگی دما در روزهای سرد سال باید هرچه کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و از ترددهای غیرضروری اجتناب نمایند.

وی ادامه داد: در هنگام وارونگی دما و عدم امکان تهویه افقی و به دنبال آن تراکم ذرات معلق و تشدید آلودگی هوا، فقط باید تلاش کنیم از افزایش آلودگی جلوگیری کرده تا شرایط جوی تغییر یابد.