مساجد باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشند
مساجد باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشند
آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه مساجد انسان سازند و باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان ما باشند، گفت: بسیجی‌ها و شهدای ما در همین مساجد تربیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلا ع رسانی نسیم قم، آیت الله اراکی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت مساجد استان قم که عصر امروز(سه شنبه ۶تیرماه) در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت:مساجد را بیش از آنچه تا امروز شناخته ایم باید بشناسیم.
وی تصریح کرد: در تاریخ ۱۴۰۰ سال گذشته طاغوت ها همه چیز از جمله خدا، نبوت، امامت، قرآن، مسجد و .. را در مفهوم تحریف کرده اند.
وی با اشاره به تحریفاتی که در مفهوم مسجد وارد شده است، گفت: این تحریفات جایگاه و کاربری مسجد را از آنچه که منظور اشاره بوده منحرف کرده است.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه خداوند در مفهوم دینی ما فرمانروای مطلق و ناظر بر همه شئون ما است، اظهار داشت: در تعالیم اسلامی مسجد مقر فرمانروایی الهی و بیت الله است.

وی با بیان اینکه مسجد خانه تجلی و فرمانروایی خداوند است افزود: مسجد محل فرمانروا و امام مسجد کسی است که رابط بین مأمومین و فرمانروای مطلق است و لذا مساجد خانه های امام است زیرا امام حجت فرمانروایی بر روی زمین است.
آیت الله اراکی تصریح کرد: مفهوم مسجد، وصل شدن به امام زمان، وصل شدن به اطاعت خداوند، وصل کردن جامعه به خداوند و… است و نباید مسجد را در حاشیه زندگی خود قرار دهیم بلکه مسجد مرکز زندگی و مرکز تربیت انسان است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه مساجد انسان سازند و باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان ما باشند، گفت: بسیجی‌ها و شهدای ما در همین مساجد تربیت شدند.

وی با اشاره به تعطیلات مدارس در ایام تابستان، افزود: در این فرصت اوقات فراغت مسجد باید پررنگ‌تر شود، چون حضور در مساجد جوانان و نوجوانان ما را بیمه می‌کند.