از پژوهش‌ها و طرح‌های نوآورانه در عرصه اشتغال‌زایی حمایت شود
 از پژوهش‌ها و طرح‌های نوآورانه در عرصه اشتغال‌زایی حمایت شود
دکتر مریم بحرینی مدیرعامل شرکت تک‌نوران اظهار داشت: ستاد فناوریهای فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایده و طرح اخیر بنده که طراحی و ساخت دستگاه میکرواسپکتروفوتومتر است حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، دکتر مریم بحرینی در گفتگو با نسیم قم، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خود اظهار داشت: بنده دکترای فوتونیک و فوق دکترای نانوفوتونیک از دانشگاه شهید بهشتی هستم. در حوزه ساخت دستگاههای پیشرفته طیف‌سنجی و میکروسکپی در زمینه لیزر و فتونیک فعالیت دارم. همچنین سابقه ساخت دستگاههای دانش بنیان در حوزه نانو را نیز دارم.
این پژوهشگر برتر افزود: کاربرد این تجهیزات و فناوری در حیطه آنالیز مواد شیمی و زیست شناسی و نفت و پتروشیمی و …است و می‌تواند در صنعت کاربردهای فراوانی داشته باشد.
دکتر بحرینی مدیرعامل شرکت تک‌نوران خاطرنشان کرد: ستاد فناوریهای فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایده و طرح اخیر بنده که طراحی و ساخت دستگاه میکرواسپکتروفوتومتر است حمایت‌های لازم را به عمل آورد. این ستاد، طرح های بسیاری را بررسی کردند و هزینه طرح ها را از طریق معاونت علمی پرداختند و در پیشبرد طرح نیز مشارکت‌های خوبی صورت گرفت. همچنین مرکز نوآوری دانشگاه الزهرا نیز فضای مناسب را در اختیار شرکت تک‌نوران قرار دادند. همچنین از همراهی و حمایت‌های مسئولین دانشگاه حضرت معصومه س، معاونت علمی و مسئولان نمایشگاه ساخت ایران نیز در ارائه نتایج طرح برخوردار شدم.
این کارآفرین تصریح کرد: تاکنون ۶ نفر در شرکت تک‌نوران مشغول به کار بوده اند که از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد میباشند. اگر از شرکت های نوآور و فناور، حمایت های مالی و معنوی بطور کامل انجام شود می‌توانند ایده های خود را عملیاتی کنند و با ورود به عرصه تجاری‌سازی و تولید انبوه، فارغ التحصیلان و نخبگان بیشتری را به کار گیرند و از این سرمایه های ملی استفاده بهینه صورت بگیرد.
لازم به ذکر است که دستگاه میکرواسپکتروفوتومتر شرکت تک‌نوران در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت ۹۸ سطح ۱ شناخته شده و با ۵۰ درصد تخفیف به مشتریان ارائه خواهد شد.