تکمیل مرکز جامع سرطان قم نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است
تکمیل مرکز جامع سرطان قم نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است
کوروش دالوندی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم تکمیل طرح احداث مرکز جامع سرطان قم را نیازمند ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، کوروش دالوندی گفت: این طرح احداث مرکز جامع سرطان قم جز مصوبه‌های نخستین سفر رئیس دولت سیزدهم به استان است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح یکی از قطب‌های سرطان در کشور فعال خواهد شد گفت: این طرح در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی شهید بهشتی قم با مساحت ۱۶ هزار و ۴۴۲ مترمربع در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: زیربنای مفید آن بدون احتساب موتورخانه ۱۵ هزار و ۸۴۲ مترمربع است.

دالوندی با تاکید بر اینکه این طرح مختص درمان بیماری سرطان است خاطرنشان کرد: طرح مذکور شامل ۱۸ تخت داخلی، ۳۵ تخت جراحی، ۲۶ تخت بستری پیوند مغز استخوان، ۱۲ تخت بستری مراقبت‌های ویژه، ۳۵ تخت بستری شیمی درمانی، ۱۲ تخت بستری کودکان سرطانی، هفت تخت اورژانس، ۳۰ تخت شیمی درمانی سرپایی همچنین سه تخت ویژه بستری ید درمانی است.

وی ادامه داد: برای توسعه این طرح نیز ۶ تخت بستری سرپایی حمایتی تسکینی در نظر گرفته شده، که با احتساب آن در مجموع ۱۶۴ تخت خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین اضافه کرد: برای این طرح، پنج اتاق عمل در نظر گرفته شده که چهار اتاق در بخش جراحی و یک اتاق نیز در بخش پیوند مغز استخوان قرار دارد.

وی افزود: بخش‌های تصویربرداری نیز شامل سی. تی. اسکن، ام. آر. آی، رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی و سونوگرافی است.

دکتر دالوندی ادامه داد: تجهیزات توانبخشی در نظر گرفته شده نیز شامل برق درمانی، حرکت درمانی، آب درمانی، گفتار درمانی و رفتار درمانی می‌باشد.

وی یادآور شد: قسمت پزشکی هسته‌ای این طرح نیز از تشخیص و شناسایی تومورهای سرطانی، سنجش تراکم استخوان، درمان سرطان‌های تیروئید، لوله‌گذاری مجاری و مشاهده درونی تشکیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه عملیات اجرایی نخستین مرحله طرح پس از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار در نیمه سال قبل آغاز شد افزود: هزینه ابتدایی که برای این طرح در نظر گرفته شده، ۵۰۰ میلیارد ریال است، ۳۸۰ میلیارد ریال آن واریز شده، و هم اکنون با همین مبلغ طرح را انجام می‌دهیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم، برای تکمیل طرح به بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشیم.

دکتر دالوندی با بیان اینکه هزار میلیارد ریال این مبلغ برای مرحله نخست طرح است گفت: مرحله نخست تا ۱۴۰۳ و کل طرح نیز تا ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پذیرش بیمار و ارائه خدمات به بیماران تنها در صورت اتمام کل طرح امکان پذیر است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر