کاهش ۶ درصدی نرخ ولادت و ۲۹ درصدی وفات در استان قم
کاهش ۶ درصدی نرخ ولادت و ۲۹ درصدی وفات در استان قم
تیموری مدیر کل ثبت‌احوال استان قم با اشاره به کاهش نرخ ولادت ثبت شده در استان قم، گفت: در سال گذشته 18312 مورد ولادت در استان قم رخ داده است که این رقم نسبت به سال 1400، با کاهش 6 درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، منوچهر تیموری مدیر کل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۷۶۳۴ مورد ازدواج در دفاتر رسمی استان قم به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این در حالی است که این رقم برای سال ۱۴۰۰، ۷۹۹۷ مورد بوده است.

وی افزود: بر این اساس آمار ازدواج در استان قم طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش ۳۶۳ موردی معادل ۵ درصد، مواجه بوده است.

تیموری همچنین در خصوص آمار ثبت شده طلاق در استان قم، تصریح کرد: آمار طلاق در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۵۲۵ و ۲۹۸۱ مورد بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس این آمار نیز، نرخ طلاق کاهش ۵۴۴ موردی معادل ۱۵ درصدی را در استان قم نشان می‌دهد.

تیموری در ادامه اظهارت خود با اشاره به کاهش نرخ ولادت ثبت شده در استان قم، گفت: در سال گذشته ۱۸۳۱۲ مورد ولادت در استان قم رخ داده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰، با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است.

به گفته مدیر کل ثبت‌احوال استان قم، در سال ۱۴۰۰، ۱۹۴۴۳ ولادت در استان قم به ثبت رسیده است.

وی همچنین آمار وفات ثبت شده در استان قم طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به ترتیب، ۹۱۶۹ و ۶۵۱۱ مورد عنوان کرد و سپس افزود: آمار وفات در استان قم طی بازه زمانی ذکر شده، کاهش ۲۶۵۸ موردی معادل ۲۹ درصد را نشان می‌دهد.

تیموری در پایان اظهارات خود، بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده، تمامی کارت‌های هوشمند ثبت‌نامی در دفاتر پیشخوان دارای مجوز، تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)