نامزدهای مجلس بی‌محابا ثبت نام نکنند
نامزدهای مجلس بی‌محابا ثبت نام نکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: روز دانشجو در ایران اسلامی، ماهیتی ضد استکباری و ضدآمریکایی دارد. امام جمعه بادرود افزود: چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ریچارد نیکسون، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: روز دانشجو در ایران اسلامی، ماهیتی ضد استکباری و ضدآمریکایی دارد.

امام جمعه بادرود افزود: چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوب‌گر پهلوی به ایران آمد، این سفر با اعتراضات شدید دانشجویی منجر شد که سه نفر از دانشجویان در این واقعه به دست عوامل رژیم به شهادت رسیدند.

 وی بیان کرد: این واقعه سبب شد تا در سال‌های ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی خاطره شهدای این روز گرامی داشته شده و در فضای خفقان قبل از انقلاب، در دانشگاه‌های کشور تجمعات و تظاهرات ضد استکباری و ضد استبدادی برگزار شود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این روز به نام روز دانشجو نام گرفت و هر ساله این مناسبت در دانشگاه‌ها گرامی داشته می‌شود.

قاسمی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی سخنور و معلمی توانا و در زهد، تقوا، ایمان و عبادت و بندگی خدا نمونه بود، حضرت معصومه(س) یک سال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (ع) به خراسان به قصد دیدار و زیارت او از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد، اما پس از حوادثی که در شهر ساوه برای آن حضرت پیش آمد بیمار شد.

 امام جمعه نظنز با بیان این‌که حضرت معصومه (س) در شرافت و فضیلت شهر قم احادیثی از پدران خود شنیده بود، بنابراین عزم شهر قم کرد، تصریح کرد: پس از ۱۷ روز توقف و بیماری در قم به ملکوت اعلا پیوست از آقا امام رضا (ع) روایت شده است که فرمودند، هر کس فاطمه معصومه (س) را در قم زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است و در روایت دیگر فرمودند، هر کس  فاطمه معصومه(س) را با معرفت زیارت بکند برای او بهشت واجب است.

وی خاطرنشان کرد: هجدهم آذر  سالروز معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از سوی دبیرکل وقت سازمان ملل متحد است، خاویر پرز دکوئیارکه در یک گزارش رسمی به شورای امنیت اعلام کرد که عراق  در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به ایران حمله کرده است و این خود یک پیروزی بزرگ سیاسی برای ایران در جهان بود.

قاسمی ادامه داد: در حقیقت ملت ایران این پیروزی بزرگ در جهان  را مدیون خون شهدای والا مقام و مقاومت مردم، خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس می‌داند که ما یاد و نام آن‌ها را گرامی می‌داریم و به روان پاک‌شان درود و صلوات می‌فرستیم.

امام جمعه نطنز گفت: بیستم آذرماه سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب است، شخصیتی که بزرگترین حامی انقلاب و امام (ره) و مردم ایران بود، شهید بزرگواری که وجودش را وقف اسلام و قرآن و دین کرد، یاد نام شهید دستغیب را نیز گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دهم آذر به مناسبت روز مجلس روز شهادت آیت الله شهید مدرس در آغاز درس خارج فقه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، بایستی تصریح کنم که این مطالب امروز کاربرد دارد و در خصوص ثبت‌نام نمایندگی مجلس باید ببینیم، می‌توانیم این بار مسؤولیت را به دوش بکشیم یا خیر، اگر می‌توانیم ثبت‌نام کنیم و اگر قدرت و توان و تعهد و تخصص هم نداریم، بدون برنامه قبلی و بی‌محابا ثبت‌نام نکنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: ملت با مرام و همیشه در صحنه ایران اسلامی در  چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود کارشکنی‌ها، مخالفت‌ها و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی یک بار دیگر عزت و عظمت و اقتدار خودش رو به رخ جهانیان کشید و نقشه‌های خائنانه که چندین سال دشمنان روی آن زحمت‌ها کشیدند و پول‌ها خرج کردند و بنا بر اعتراف خود دشمنان و عوامل آنان چه در داخل و چه در خارج از کشور آموزش دیده بودند، خداوند تمام توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب و خنثی کرد.

 امام جمعه نطنز با بیان این‌که حضور میلیونی مردم در سراسر کشور باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمنان شد و این اتفاق زیبا کار خدا است چرا که ملت ایران با خدا است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به یاری خداوند ملت ایران دشمن را هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه نظامی عقب زد و این یعنی جلوه نصرت و یاری خدا، که هر کس خدا را یاری کند، خدا هم او را یاری می‌کند، چنان که تاکنون خداوند ملت ایران را یاری کرده است.

وی با اشاره به سفر حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان و سفر معاون وی به شهرستان نطنز گفت: در شورای اداری و با حضور معاون اجتماعی قوه قضائیه دو مسأله عدم تشکیل پرونده برای کشاورزان که اتاق کارگری در باغات خود احداث می‌کنند و ضرورت راه‌اندازی شعبه دوم دادگاه بادرود را مطرح کردیم که امیدوار هستیم به زودی نتیجه آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/م۳۰/