نرم افزار همراه «نورالجنان» رونمایی شد
نرم افزار همراه «نورالجنان» رونمایی شد
نرم‌افزار دینی « نورالجنان » نسخه همراه، از جدیدترین محصولات مرکز_نور با موضوع دعا و زیارت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام والمسلمین تقی آسمانی، مدیر گروه علمی قرآن و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در آئین رونمایی از نرم افزار همراه «نورالجنان» که در آستانه ورود به ماه مبارک برگزار شد اظهار داشت:این نرم افزار در خصوص دعا و زیارت و اعمال و نمازهایی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان وارد شده است.
وی عنوان کرد: این مرکز ۳۰ سال سابقه فعالیت در عرصه کامپیوتر دارد و بیش از دو سال است که مرکز نور در حوزه تولید نرم افزار های اندرویی فعالیت می‌کند، در این باره نرم افزار اندرویدی قرآن نور در همین مدت زمان کوتاه توانسته بیش از ۲۰۰ هزار کاربر را جذب کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آسمانی بیان کرد: در آغاز کار تولید نرم افزار نورالجنان به دنبال پیشینه تحقیقات مرکز نور در رابطه با ادعیه رفتیم و متوجه شدیم از سال ۱۳۷۸ مرکز به تحقیق نرم افزار دعا و زیارات پرداخته است و سال ۱۳۸۲ نسخه دکستاپی و روی میز نرم افزار نورالجنان تولید و فراز بندی‌های ادعیه انجام شده بود.
وی تصریح کرد: پژوهش‌های مهمی در زمینه محتواها انجام شد و با رفع نواقص، نرم افزار تولید شد و امروز رونمایی می‌شود و در اختیار کاربران و پژوهشگران قرار می‌گیرد.
مدیر گروه علمی قرآن و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با بیان اینکه فهرستی از مفاتیج استخراج شده است خاطرنشان کرد: مفاتیحی که توسط شیخ عباس قمی نوشته شده با اقبال عمومی توسط شیعیان روبه‌رو است و این کتاب چهارمین کتاب معرفتی شیعه، و حتی دومین کتاب به شمار می‌رود زیرا بعد از قرآن، مفاتیح در همه منازل وجود دارد.
وی گفت: در این نرم افزار، فهرست مفاتیح به صورت تفصیلی ارائه شده و متن دعا به همراه صوت و ترجمه در این نسخه آمده و فهرست این نرم‌افزار بر اساس دعا و زیارت و اعمال و همچنین نمازها دسته‌بندی شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آسمانی افزود: بسیاری از نمازهای مستحبی، زیارت‌نامه‌های معصومین در این نرم افزار وجود دارد و نرم‌افزار همراه نور الجنان به ۳ زبان فارسی و عربی و انگلیسی برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: در این نرم افزار بخشی برای جستجوی دعاها و محتواها وجود دارد، همچنین یکی از قابلیت‌های مهم آن، تقویم و اعمال مرتبط با ایام است.
مدیر گروه علمی قرآن و لغت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) عنوان کرد: از آن جایی که نرم افزار پژوهشی نیست، برای عموم مردم قابل استفاده و به خصوص در بخش ذکرهای این نرم‌افزار نیز اذکار به صورت جامع دسته‌بندی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین امکانات فنی مانند اعلانات و اندازه فلم و ترجمه نیز از قابلیت‌های نرم افزار به شمار می رود و برای سفرهای زیارتی بسیار مفید است.