تلاش‌ها برای تملک باغ سالاریه بی‌نتیجه بوده است
تلاش‌ها برای تملک باغ سالاریه بی‌نتیجه بوده است
جوادیان مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیرامون آخرین وضعیت باغ سالاریه، اظهار کرد: این باغ همچنان در تملک دانشگاه امام صادق(ع) است و متاسفانه تلاش‌های صورت گرفته تاکنون نتوانسته است مدیران این دانشگاه را راضی به واگذاری این باغ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، پیام جوادیان مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم پیرامون آخرین وضعیت باغ سالاریه، اظهار داشت: این باغ همچنان در تملک دانشگاه امام صادق(ع) است و متاسفانه تلاش‌های صورت گرفته تاکنون نتوانسته است مدیران این دانشگاه را راضی به واگذاری این باغ کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری قم برای تملک زمین باغ سالاریه، تصریح کرد: ما به رییس دانشگاه امام صادق(ع) اعلام کردیم که حاضریم معادل زمین باغ سالاریه، یک زمین در بلوار پیامبر اعظم(ص) یا در حوالی میدان سالاریه را جهت ساخت دانشگاه به شما اهدا کنیم؛ ولی اصرار دوستان اصرار بر ساخت دانشگاه در همین زمین‌ است.

جوادیان اضافه کرد: تنها کاری که شهرداری قم توانسته در این زمینه انجام دهد مخالفت با صدور مجوز ساخت‌و‌ساز در زمین باغ سالاریه است؛ با این حال این تلاش‌ها می‌بایست فراتر از این باشد و سایر دستگاه‌ها نظیر استانداری _به عنوان نماینده دولت_ نیز به این ماجرا ورود پیدا کرده و قضیه را حل و فصل نمایند.

وی همچنین با اشاره به تاثیر رسانه در هدایت افکار عمومی، خاطرنشان کرد: موضوع باغ سالاریه در نشست خبری اسفند ماه سال گذشته نیز از سوی خبرنگاران مطرح شد؛ با این پیگیری‌های این موضوع نباید موکول به نشست‌های خبری سالانه شوند.

جوادیان ضمن پیشنهاد به خبرنگاران برای تشکیل یک کارگروه ویژه پیگیری رسانه‌ای احیای باغ سالاریه، گفت: خبرنگاران و تمامی کسانی که دغدغه احیای این باغ و حفظ سایر باغات موجود در شهر قم را دارند؛ می‌بایست در دیگر روزهای سال نیز پیگیر این موضوع باشند.

وی بوروکراسی اداری را یکی از مشکلات دست‌ و پاگیر پیش‌روی تملک باغ‌ها عنوان کرد و در این باره توضیح داد: یک مشکلی که در قیمت‌گذاری باغ‌ها وجود دارد؛ طولانی بودن بوروکراسی اداری آن است.

جوادیان اضافه کرد: برای تملک یک باغ در ابتدا کمیته تملک روی این موضوع توافق کند و پس از آن، تصمیم این کمیته باید در شورای شهر تصویب شود. فرمانداری نیز باید مصوبه شورا را تایید کند و روزی که این تصمیم به ما می‌رسد؛ مالک زیر قرارداد اولیه نمی‌رود چرا که قیمت‌ها بالا رفته است.

وی همچنین پیرامون برخی اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری برای حفظ باغات شهر قم، بیان کرد: تملک سه هزار متر باغ اشراقی در بلوار سمیه، باغ خیابان گلزار، نهایی شدن توافقات برای تملک باغ‌ بولیان در خیابان سی متری قائم، باغ جهانگیزی در خیابان کلهری و یک قطعه زمین ۱۸۰۰ متری جنب بوستان بانوان مریم از جمله اقداماتی است که شهرداری قم در جهت حفظ باعات شهر قم انجام داده است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)