پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال زایی در قم
پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال زایی در قم
محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به برنامه ریزی لازم جهت اشتغال زایی مددجویان، اظهار داشت: 400 میلیارد تومان تسهیلات‌ اشتغال‌زایی در قم پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محسن مسعودیان‌راد در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های جشن احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در آستانه میلاد با سعادت منجی عالم بشریت با شعار نذر امید و با مشارکت سپاه پاسداران و بنیادهای مستضعفان، علوی، برکت، کرامت و بنیاد هدایت و برخی نهادهای خدمت‌رسان و فرهنگی آغاز می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: کمیته امداد امام(ره) امسال به سن ۴۵ سالگی رسیده و در آستانه ورود به نیم قرن تجربه، خدمت و محرومیت‌زدایی هستیم.
وی بیان کرد: متناسب با ایام پایان سال و طلیعه سال جدید و همچنین حلول ماه رمضان و تقارن بهار طبیعت با بهار دل‌ها، در تلاش هستیم در این شرایط اقتصادی خبرهای خوبی را برای خانواده بزرگ تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام و دیگر نیازمندان داشته باشیم.
مسعودیان‌راد در خصوص کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری عنوان کرد: در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری توسط کمیته امداد جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد:در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲۵‌ میلیارد تومان در ایام جشن احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شود، در این راستا به منظور دریافت هدایا و نذورات به صورت نقدی و غیرنقدی، پایگاه‌ها و دفاتر نیکوکاری ما در سطح استان آماده ارائه خدمت هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: مجموع درآمدهای ما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و در برخی سرفصل‌ها نیز بالغ بر ۴۰۰ درصد رشد داشته است و بسیاری از اقدامات براساس برنامه‌ریزی دقیق در دستور کار است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم
وی در ادامه گفت: کل درآمد‌های ما در قالب صدقات، کمک‌های مردمی و خیرین در ۱۰ماه نخست امسال نیز ۱۷۶ میلیارد تومان بدست آمده و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.
مسعودیان‌راد افزود: در جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی حدود چهل روز و از ولادت حضرت حجت(عج) تا ولادت حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) پیش بینی کرده‌ایم و حتی پیشنهاد شده است که این چهل روز به شب‌های قدر هم متصل شود و راهبری این امر مهم کشوری با محوریت مسجد جمکران انجام شود.
وی بیان کرد: سامانه امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد سها ویژه بررسی وضعیت متقاضیان ثبت نام و دریافت خدمات است که پس از پالایش و بررسی دقیق، خانواده‌هایی که جز سه دهک نخست هستند می‌توانند از خدمات بهره مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: ۲۳ هزار و ۱۳۱ خانوار تحت حمایت قرار داشتند که با اقدامات پالایشی و طرح های اشتغال زایی و بیمه ای این تعداد به ۲۰ هزار خانوار رسیده است.
وی رفع محرومیت را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: کمیته امداد در این زمینه سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وجود دارد.
مسعودیان‌راد در ارتباط برنامه‌های بلندمدت افزود: خانواده‌هایی که در شرایط لازم یعنی زیر ۵۵ سال باشند، به صورت ماهانه حق بیمه را پرداخت می‌کنیم، بعد از گذشت ۱۰ سال به مرحله بازنشستگی می‌رسند و از حقوق آبرومند مستمری استفاده می‌کنند و با کرامت بیشتری به زندگی ادامه می‌دهند.
وی در مورد اشتغال نیز تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات‌ اشتغال‌زایی در قم پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به هوشمندسازی شبکه کمیته امداد برای پایش دقیق‌تر خانوار خاطرنشان کرد: سامانه امداد هوشمند ویژگی‌های بسیاری دارد و در این سامانه می‌توانیم وضعیت افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند را به صورت برخط، پایش نماییم.
امیر باوندپوری مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان قم در این جلسه بیان کرد: صندوق قرض الحسنه از سال ۱۳۹۵ مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت کرد و تا به امروز خدمت‌رسانی‌های بسیاری را انجام داده، صندوق قرض‌الحسنه ولایت نمونه یک بانک اسلامی است.
وی بیان کرد: ارائه تسهیلات‌ در خصوص اشتغال و ودیعه مسکن و تعمیرات و خرید مسکن و صدور کارت و بن کارت و پرداخت مستمری افراد و پرداخت حقوق کارکنان بخشی از این خدمات است.
باوندپوری عنوان کرد: این صندوق نه سود می‌دهد و نه سود می‌گیرد و کاملا در قالب بانکداری اسلامی عمل می‌کند و به عنوان بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه در کشور می‌تواند به ارائه خدمات بپردازد.

انتهای پیام/فاطمه ندیری