نتایج تحقیقات درباره مسمومیت دانش‌آموزان را با مردم درمیان بگذارید
نتایج تحقیقات درباره مسمومیت دانش‌آموزان را با مردم درمیان بگذارید
آیت الله سبحانی از مراجع تقلید احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در آیات و روایات، تزکیه مقدم بر تعلیم است و نظام آموزشی ما نیازمند اقدامات تربیتی است تا دانش آموزان در مقابل فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این عالم دینی در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مسئله و پدیده جدیدی که در برخی از مدارس قم و بروجرد به وجود آمده است خیلی از مردم را نگران کرده و هنوز به صورت درست به مردم گفته نشده که ریشه این پدیده چه چیزی بوده، آیا این حوادث عمدی بوده یا سهوی بوده است؟

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس هم در مورد این حوادث اطلاع دقیقی ندارند، گفت: اگر تحقیقی انجام شده باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند.

وی گفت: فرضیه‌هایی مطرح می‌کنند که بنده نمی‌توانم بیان کنم اما آنچه که تحقیق شده باید به مردم گفته شود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود، احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در آیات و روایات، تزکیه مقدم بر تعلیم است و نظام آموزشی ما نیازمند اقدامات تربیتی است تا دانش آموزان در مقابل فتنه‌های فرهنگی دشمنان بیمه شوند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس