آموزش‌های حوزه رسانه امسال در کشور ۲.۵ برابر شد
آموزش‌های حوزه رسانه امسال در کشور ۲.۵ برابر شد
محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش های حوزه رسانه در استان‌های کشور در سالجاری نسبت به پارسال ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محمد آقاسی بیان کرد:‌ در ۶ ماه اول امسال آموزش در حوزه رسانه شامل سه استان بود که در ۶ ماه دوم هفت استان دیگر به آن اضافه شد.

وی اظهار داشت:‌ در میان دوره‌های مذکور در استان اصفهان یک دوره پیشرفته خبرنگاری نیز ترتیب یافت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم در کل استان‌ها حداقل یک مرتبه آموزش مقدماتی و یک مرتبه آموزش پیشرفته خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را داشته باشیم که آموزش پیشرفته بستگی به شرایط هر استان و تقاضا دارد.

آقاسی افزود: در حوزه کاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها ، کارگاه‌های متعددی نیز برگزار کردیم و در این بین می‌توان به نهضت تربیت معلم سواد رسانه‌ای در دانشگاه فرهنگیان با حضور ۲۰۰ نفر اشاره کرد که افراد حاضر دراین دوره ، اقدام به آموزش در مدارس خواهند کرد.

وی تاکید کرد که جوانان باید بیشتر به حوزه رسانه ورود پیدا کنند و اگر این اتفاق بیفتد اقدام بسیار خوبی برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که در حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند ، در دوره آموزشی ترتیب یافته از سوی این دفتر شرکت کنند، اظهار داشت: از افرادی که در حوزه رسانه نیز آموزش می‌دهند، دعوت می‌کنیم تا با افزایش هم‌افزایی زمینه‌ساز آموزش بیش از پیش در این حوزه باشند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از انضباط مقرراتی در حوزه آموزش دفاع می‌کنیم و انحصاری برای آموزش خبرنگاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه آموزش امور رسانه‌ای را به عهده این وزارتخانه گذاشته است.

وی ادامه داد: این انضباط را کارآمدتر خواهیم کرد و از ظرفیت‌های استانی استفاده می‌کنیم. اکنون نزدیک به ۳۰ موسسه در کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته‌اند تا بتوانند کار آموزشی در حوزه رسانه را انجام دهند.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا