چه کسی دروغ «مخالفت با تحصیل بانوان» را سر زبان‌ها انداخت؟! +عکس
چه کسی دروغ «مخالفت با تحصیل بانوان» را سر زبان‌ها انداخت؟! +عکس
حساب‌های فضای مجازی متعلق به گروه‌های معاند و ضدانقلاب با انتشار تصویری ساختگی از یک کانال تلگرامی، به دنبال دامن زدن به التهابات پیرامون موضوع مسمومیت دانش‌آموزران قمی هستند؛ اما آنچه که در این بین موضوع را قابل تامل می‌کند؛ طرح این ادعا از سوی یکی از وبگاه‌های خبری رسمی در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حساب‌های فضای مجازی متعلق به گروه‌های معاند و ضدانقلاب با انتشار تصویری ساختگی از یک کانال تلگرامی، به دنبال دامن زدن به التهابات پیرامون موضوع مسمومیت دانش‌آموزران قمی هستند.

در پیام منتشر شده از سوی این حساب‌های بی‌نام‌ و نشان، عامل مسمومیت احتمالی دانش‌آموزان قمی، یک گروه خیالی با عنوان مذهبی و انقلابی معرفی و عنوان شده است که این گروه بر اساس آموزه‌های اسلام، مخالف تحصیل بانوان هستند.

این در حالی است که مراجع عظام تقلید جهان تشیع، بالإتفاق تحصیل بانوان را امری جایز و چه بسا مستحب نیز می‌دانند و تاکنون هیچ فتوایی دال بر ممنوعیت تحصیل بانوان در مدارس صادر نشده است.

از طرفی طیف معاند و ضدانقلاب، بی‌آبرو و بدنام‌تر از آن است که ادعاهای آنان حتی محلی از إعراب داشته باشد؛ چه برسد به آن که پاسخ اراجیف منتشر شده از سوی حساب‌های منتسب به این جریان در محافل رسمی داده شود.

اما آنچه که در این بین موضوع را قابل تامل می‌کند؛ طرح این ادعا از سوی یکی از وبگاه‌های خبری رسمی در قم است.

این پایگاه خبری که متاسفانه در عنوان خود، نام «قم» را یدک می‌کشد؛ احتمال نگاه‌های طالبانی به تحصیل بانوان در ماجرای مسمومیت‌های دانش‌‎آموزان را دخیل کرده بود و به این طریق برای اولین چنین شبهه‌ای را در فضای رسانه مطرح نمود.

این سایت اگرچه پس از بالاگرفتن انتقادات، مطلب خود را از خروجی درگاه اینترنتی خود پاک و از تمامی مخاطبان عذرخواهی کرد؛ با این حال طرح چنین ادعایی باعث شده است تا هجمه‌ها به قم از این مسیر ادامه‌دار باشد.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی خبرقم