۵۰۰ مدرسه علمیه آماده پذیرش طلاب خواهر هستند
۵۰۰ مدرسه علمیه آماده پذیرش طلاب خواهر هستند
مریم بابایی، مدیرکل سنجش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ۵۰۰ مدرسه علمیه در سطوح مختلف آماده پذیرش طلاب خواهر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مریم بابایی مدیرکل سنجش حوزه‌های علمیه خواهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالت جلسات ساختمان مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ثبت‌نام پذیرش طلاب خواهر در حوزه‌های علمیه از تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) در سراسر کشور آغاز و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ مدرسه علمیه میزبان طلاب خواهر هستند و پذیرش‌ها در سه مقطع سطح ۱، ۲ و ۳ در ۲۸ استان کشور انجام خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: آزمون سطح ۲ در اردیبهشت‌ماه و سطح سه نیز در تیرماه به‌صورت هم‌زمان به‌جز در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ترتیب می‌یابد. در برخی استان‌ها در ۱۷ رشته سطح سه و پنج رشته سطح چهار که معادل با ارشد و دکترا دانشگاه است، طلاب پذیرش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:در مقطع عمومی داوطلبان دیپلم با شرایط سنی حداکثر ۴۰ سال و معدل ۱۴ به بالا، دارندگان مدرک دوره اول متوسطه نیز با داشتن حداکثر سن ۱۸ و حداقل معدل ۱۵ می‌توانند در آزمون پذیرش شرکت کنند.

مدیرکل سنجش‌ حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: در مقطع عالی یا سطح سه،‌ داوطلبان در ۱۷ رشته از جمله تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، تقریب با گرایش حج، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده، علوم و معارف حدیث شیعه در ۲۰۱ رشته محل با ۸۷ مدرسه علمیه عالی پذیرفته خواهند شد.

وی بیان کرد: در سه رشته غیرحضوری تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام در سطح سه نیز از میان خواهران داوطلب پذیرش انجام می‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: در سطح چهار نیز داوطلبان در پنج رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی در ۲۸ مدرسه با ۴۶ رشته محل پذیرفته خواهند شد.

مدیرکل سنجش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه با شرایط و ضوابط پذیرش آشنا شوند؛ همچنین با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی اینترنتی www.whc.ir نیز نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس