کمک ۵۲۱ میلیارد و ۲۸۳ میلون تومانی کمیته امداد به نیازمندان قمی
کمک ۵۲۱ میلیارد و ۲۸۳ میلون تومانی کمیته امداد به نیازمندان قمی
محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم، اشتغال‌زایی پایدار برای مددجویان را از مهم‌ترین اهداف این مجموعه دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 521 میلیارد و 283 میلون تومان خدمات مختلف به مددجویان و قشر نیازمند استان ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی‌ماه نزدیک به ۱۳۶ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به حدود ۲۳ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: خدمات بهداشت، درمان، امور بیمه‌ای و کمک به رفع سوء تغذیه از اولویت‌های این نهاد برای مددجویان است که از ابتدای امسال بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای این امور هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از راهبردهای این نهاد برای رفع مشکلات فوری و پیش‌بینی نشده نیازمندان است تصریح کرد: امسال تاکنون در حوزه حمایت و سلامت خانواده بیش از ۴۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان وام ضروری و کارگشایی به متقاضیان نیازمند پرداخت شده است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال، ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت، خرید و تعمیرات مسکن مددجویان هزینه شده است، ادامه داد: در این مدت بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات به خانوارهای متقاضی تسهیلات خرید و تعمیرات کلی و جزئی مسکن پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم اضافه کرد: در این مدت برای رفع مشکلات موردی و خانواده های آسیب دیده از حوادث، تأمین لوازم ضروری نیازمندان و کمک به رفع مشکلات حقوقی مددجویان نیز حدود ۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یکی از مهمترین راهکارهای توانمندسازی افراد تحت حمایت را اشتغال آنها عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد استان قم در ۱۰ ماهه امسال دو هزار و ۳۷۴ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد تومان به متقاضیان بیکار وام پرداخت کرد.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در این مدت دو هزار و ۹۶۶ مددجو نیز با اعتباری نزدیک به ۵۴۳ میلیون تومان آموزش کسب و کار دیده اند تصریح کرد: ۴۳۳ نیازمند متقاضی کار نیز از طریق مراکز کاریابی با رقمی بالغ بر ۱۷۸ میلیون تومان به کار مشغول شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ۱۷ هزار و ۲۴۷ فعالیت پرداخت شهریه دانش‌آموزی و دانشجویی، اردوها و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و مشاوره حوزه فرهنگی را خاطرنشان و اظهار کرد: در کمیته امداد استان قم ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان برای اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی مددجویان و ۶ هزار ۹۹۵ دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیکوکار استان قم از از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند افزود: زکات پرداختی آن‌ها نیز در این مدت بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

مسعودیان راد از ۳۲ هزار و ۵۷۹ حامی که حمایت از پنج هزار و ۷۵۸ یتیم و فرزند محسنین را به عهده دارند قدردانی و تصریح کرد: کمک‌های این حامیان خیراندیش از ابتدای امسال تا پایان دیماه بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۱ هزار و ۷۶۹ صندوق صدقات فعال و ۱۲۱ مرکز نیکوکاری فعال در استان قم داریم تصریح کرد: مجموع مشارکتهای مردمی در این مدت بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس