افتتاح ۴۲۹ پروژه با اعتبار ۵۵۰۰۰ میلیارد ریالی در دهه فجر
افتتاح ۴۲۹ پروژه با اعتبار ۵۵۰۰۰ میلیارد ریالی در دهه فجر
معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: 429 پروژه با اعتبار 55000 میلیارد ریال و اشتغال زایی 1700 نفر در دهه فجر در قم افتتاح می شود.

ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم با اشاره به پروژه های قابل بهره برداری در ایام الله دهه فجر گفت: ۴۲۹ پروژه با اعتبار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۷۰۰ نفر در دهه فجر در قم افتتاح می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: این پروژه ها در حوزه های مختلف زیربنایی و زیست محیطی و کشاورزی و آموزش عالی و میراث و گردشگری و صنعتی و بهداشت و درمان و پروژه های مرتبط به شهرداری و دهیاری هاست که همه پروژه‌ها در دهه فجر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه براین باورم در ۵۰ سال گذشته به قم توجه چندانی نشده است تصریح کرد: بیشترین پروژه‌ها پیرامون هسته مرکزی شهر قم می باشد، اما با این حال هسته مرکزی دارای معضلات و مشکلات زیادی از نظر پارکینگ و بافت فرسوده است و ما امکانات اولیه را در هسته مرکزی شهر در زائرپذیری مناسب نداریم.

وی عنوان کرد: بزرگترین مشکل برای قم، موضوع بافت مرکزی و هسته مرکزی شهر قم از نظر اجتماعی و فرهنگی و ارائه خدمات و ترافیک و امنیتی است، در همین راستا از رسانه ها درخواست داریم همه در کنار هم در این باره مطالبه کنیم تا ریل پیشرفت در شهر قم سریع تر و دقیق تر شکل گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تامین خدمات اولیه زائران اظهار داشت: متاسفانه پارکینگ خوبی برای مردم و زائران نداریم و در این باره ضعف های زیادی است و در حوزه زائران خدمات خوبی ارائه نمی‌شود و سرویس و خدمات و زائرسرای ارزان و پارکینگ از خدمات اولیه ای است که وجود ندارد، از این رو ۷۰ درصد از زائران زیر ۶ ساعت از قم خارج می شوند و ماندگاری زائر در شهر قم نداریم.