امیدواریم با حمایت مسئولین ملی پروژه قطار شهری قم هرچه زودتر افتتاح شود
امیدواریم با حمایت مسئولین ملی پروژه قطار شهری قم هرچه زودتر افتتاح شود
احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌امیدواریم با حمایت مسئولین ملی پروژه قطار شهری قم به زودی به بهره‌برداری برسد و مردم از آن منتفع شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، احمد امیرآبادی عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از تونل شهدای امنیت قم اظهار داشت: خوشبختانه در استان و شهر قم همکاری و هماهنگی خوبی میان مسئولین سه قوه وجود دارد و این موضوع باعث شده که مسائل و مشکلاتی که ریشه در گذشته داشته را رفع نماییم.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همچنین خط دو مترو قم نیز به طول ۱۵.۵ کیلومتر از شهرک پردیسان آغاز و در محدوده چهار راه بازار خاتمه می یابد.

وی با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری و هیات دولت به قم اظهار داشت: باتوجه به اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به قم مجموعه مدیریت استان درحال جابجایی بود، در سفر بعدی ریاست جمهوری نیازمند توجه بیش‌تر به قم در حوزه مصوبات هستیم.

امیرآبادی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در اجرای مصوبات قم خوب و قابل تقدیر است،گفت: در قم شاهد برخی مشکلات دیرینه هستیم و در این راستا نیازمند حمایت‌های ویژه از مجموعه مدیریت شهری هستیم.

مشکل اصل متروی قم تامین واگن است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز دراین آیین با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه متروی قم گفت: مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است.

ابراهیم معتمدی با اشاره به اینکه دو ایستگاه مترو تکمیل و مابقی گذری هستند، مطرح کرد: امروز مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است و برای حل این مشکل می‌توانیم از واگن‌های موجود و در اختیار شهرهای دیگر استفاده کنیم.

اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق کم برخوردار قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین آیین گفت:مجموعه مدیریت شهری قم نیز در سایه دولت مردمی توانسته با توجه به تمام این محدودیت‌ها، پروژه‌های متعدد و متنوعی را برای قم به بهره‌برداری برساند.

حسین اسلامی افزود: شورای اسلامی شهر قم اجرای پروژه‌های عمرانی در محله‌های کم برخوردار را در دستورکار قرار داده است و کمیته‌ای را نیز متناسب با این موضوع تشکیل داده است.ی

وی با اشاره به اینکه به دنبال توزیع عادلانه در مناطق مختلف شهر هستیم، خاطرنشان کرد: پروژه تونل شهدای امنیت در ادامه بلوار جمهوری منطقه ۴ شهری را که ازجمله مناطق برخوردار محسوب می‌شود را به منطقه ۲ و دل بافت کم برخوردار شهری متصل کرده‌است.

وی اضافه کرد: این موضوع موجب خواهد شد تا در سال‌های آینده این محدوده نیز رونق گرفته و به محدوده‌های برخوردار شهری اضافه شود.

تونل شهدای امنیت یک پروژه ترکیبی است

شهردار قم نیز دراین آیین گفت: تونل شهدای امنیت این پروژه یک پروژه ترکیبی است و به عبارتی با این پروژه مناطق ۲، ۴ و ۵ به یکدیگر متصل می شود.

سیدمرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد، تصریح کرد: این تونل نیز تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های ما در سال ۱۴۰۱ مرتبط با هسته مرکزی شهر است، یادآور شد: دو زمین ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین واگن قطار شهری قم توسط دولت هزینه خواهد شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره برداری است با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

تونل شهدای امنیت قم با اعتبار سه هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و به طول هزار و ۱۰۰ متر در امتداد بلوار جمهوری اسلامی امروز با حضور« احمد وحیدی» وزیر کشور و مسئولان این استان افتتاح شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا