آئین بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی در قم برگزار شد
آئین بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی در قم برگزار شد
همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز وفات آیت‌الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی مرجع فقید جهان تشیع، مراسم بزرگداشتی در روز پنج‌شنبه، ۱۷ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آئین گرامیداشت سی‌اُمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد امام حسن عسگری(ع) که از بناهای ماندگاری است که به دست این فقیه فرزانه بنا نهاده شد، با حضور جمع کثیری از علما، روحانیون و آحاد مردم برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی با بر شمردن برخی از سجایای اخلاقی و سیره زندگی آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) تداوم امور عام‌المنفعه و مردمی به یادگار مانده از ایشان را جزئی از باقیات و صالحات و خیر جاری دانست.
آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید و علمای بزرگ شیعه در دوران معاصر پس از درگذشت آیت‌الله بروجردی، به مقام مرجعیت رسید. وی از زمره مخالفین رژیم پهلوی و از همراهان امام خمینی بود که پس از تبعید امام به عراق، بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها، تلگراف‌ها و سخنرانی‌هایی در حمایت از امام خمینی و انقلاب اسلامی ایراد کرد.
تاسیس بیمارستان، مدارس علمیه، دارالقرآن الکریم و مجمع اسلامی لندن از فعالیت‌های عام‌المنفعه این مرجع تقلید است.
آیت­‌الله گلپایگانی روز پنجشنبه هجدهم آذر ۱۳۷۲ هجری شمسی برابر با ۲۴ جمادی‌الثانی ۱۴۱۴ هجری قمری در شهر قم درگذشت. پیکر این مرجع تقلید پس از تشییع با شکوه در تهران و قم در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه در کنار دیگر مراجع تقلید به خاک سپرده شد.