مطرح شدن شاهچراغی به عنوان گزینه استانداری ویژه دولت
مطرح شدن شاهچراغی به عنوان گزینه استانداری ویژه دولت
در چند روز اخیر گمانه‌هایی مبنی بر احتمال انتصاب شاهچراغی استاندار قم به عنوان استاندار ویژه خوزستان در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که در رسانه‌های خوزستان بازتاب بسیاری داشت و شاهچراغی را به عنوان اصلی ترین گزینه هدایت استانداری در کنار سایر گزینه‌ها همچون محراب، دوستی و حجازی مطرح نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، روز گذشته گمانه‌هایی مبنی بر احتمال انتصاب سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به عنوان استاندار ویژه خوزستان در رسانه‌ها منتشر شد. خبری که در رسانه‌های محلی و مردمی خوزستان بازتاب بسیاری داشت و شاهچراغی را به عنوان اصلی ترین گزینه هدایت استانداری در کنار سایر گزینه‌ها همچون محراب، دوستی و حجازی مطرح نمود.

دو ماه پیش نیز بعد از جابجایی محسن منصوری به معاونت اجرایی ریاست جمهوری، پیگیری‌های مختلفی برای حضور شاهچراغی به عنوان استاندار تهران صورت پذیرفت، رایزنی‌هایی که نهایتا با مخالفت برخی از بزرگان قم و درخواست از مقامات دولتی برای تداوم فعالیت سید محمد تقی شاهچراغی در استانداری قم روبه‌رو گردید.

درباره منطق این گونه از تصمیمات دولت در جابجایی‌های اخیر می‌توان گفت که رضایت دولت از عملکرد شاهچراغی در ۱۴ ماه مسئولیت موجب شده که نام ایشان برای مسئولیت‌های دیگر در دولت مطرح گردد.

در همین خصوص شهریورماه گذشته و در سفر صولت مرتضوی معاون اجرایی سابق رئیس‌جمهور به استان قم، وی ضمن تقدیر از عملکرد یک ساله استاندار قم اعلام کرد: رئیس‌جمهور و هیئت دولت از عملکرد شاهچراغی در استانداری قم رضایت دارند.

بر اساس اعلام مواضع بسیاری از فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان قم، روحیه جهادی و میدانی، ارتباط مستقیم و مداوم با اقشار مختلف مردم و نخبگان و همچنین مدیریت قاطع و پیگیرانه در رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی از جمله ویژگی‌های سیدمحمدتقی شاهچراغی است که در طول مسئولیت در قم وی را به یکی از استانداران موفق تبدیل نموده است.