قم با کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مواجه است
قم با کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مواجه است
سید مهدی قریشی، معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری قم گفت: این استان در بسیاری از صنایع نیازمند تکنسین‌هایی دارد که چنین افرادی در قم وجود ندارد و این مسأله سبب شده تا نیروی کار از خارج از استان تامین شود و قم بنحوی برای استانهای دیگر اشتغال آفرینی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید مهدی قریشی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و سابق دانشگاه علمی و کاربردی قم، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی و پرکاری جزو ویژگی‌های بارز و برجسته رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان قم است‌.

وی ابراز داشت: باید از تجربه و الگوهای موفق مدیریت سابق در بهبود شرایط علمی و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استفاده شود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش های مهارتی، تصریح کرد: آموزش های مهارتی و کارآفرینی جزو تاکیدات مهم و اساسی برنامه ششم توسعه است که بخش مهمی از آن در مراکز علمی کاربردی می تواند به منصه ظهور برسد.

قریشی تاکید کرد: بازاریابی در حوزه صنعت جزو اولویت‌های مهم و اصلی دانشگاه علمی کاربردی استان قم در دوره جدید مدیریت باشد.

امام جمعه شهر پردیسان نیز در این مراسم، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: راه سعادت و پیشرفت کشور در نزدیکی و همدلی بیشتر این دو مجموعه مهم علمی است تا از این طریق افق های بلند مورد نظر در بیانیه گام دوم انقلاب بهتر محقق شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی ادامه داد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر کدام از این نهادها ضمن داشتن داشته های دانشی مختص خود، در راه پیشرفت و توسعه کشور کمک کار و همراه هم باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا