اهدای ۱۵ اثر تاریخی دوره قاجار به موزه آستان حضرت معصومه (س)
اهدای ۱۵ اثر تاریخی دوره قاجار به موزه آستان حضرت معصومه (س)
مجموعه‌ آثار تاریخی مرتبط با سبک زندگی مردم دوره قاجار توسط یک خیر اهل مراغه به موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، یک خیر اهل شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی ظهر سه شنبه، اثر موزه‌ای از دوره قاجار که در خصوص سبک زندگی مردم این برهه از تاریخ ایران بوده را به موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا کرد.

امین اموال موزه فاطمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ اثر تاریخی دوران قاجار توسط خیر مراغه‌ای به موزه فاطمی اهدا شد که هدف وی از این اقدام ابراز ارادت به ساحت حضرت فاطمه معصومه (س) بوده است.

سید محمود کشفی عنوان داشت: آثاری که به موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا شد در خصوص سبک زندگی مردم آذربایجان در دوره قاجاریه است.

وی ادامه داد: این مجموعه اهدایی در «گنجواره آثار نواهدایی» واقع در تالار عبرت موزه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

گفتنی است موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) از قدیمی‌ترین موزه‌های وقفی ایران و جهان است و با داشتن گونه‌های مختلف که بیش از ۳۵ گونه را شامل می‌شود از متنوع‌ترین موزه‌های ایران است که بیش از ۳۰ هزار اثر از آثار هنری و تاریخی را در خود جای داده و از این تعداد حدود هزار اثر به نمایش در آمده و قدمت و ارزش تاریخی برخی از آثار این موزه به تصریح کارشناسان داخلی و خارجی حتی در سطح جهانی منحصر به فرد است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر