صادرات قم ۳۴ درصد افزایش داشته است
صادرات قم ۳۴ درصد افزایش داشته است
اکبر ابدالی، رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم از افزایش رشد ۳۴ درصدی صادرات استان طی مدت ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، اکبر ابدالی ظهر شنبه در دیدار با آیت الله سعیدی امام جمعه قم اظهار داشت: صادرات استان قم طی مدت ۸ ماه ابتدای سال جاری ،۳۴ درصد افزایش داشته است و در سال گذشته نیز در مقایسه با سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰۰ صدرصدی صادرات از استان قم بودیم.

ابدالی با بیان اینکه باید به سمت اصلاح جهت گیری در حوزه صنعت استان قم حرکت کنیم بیان داشت: در حال حاضر ۲۳۰۰ واحد صنعتی در قم مشغول فعالیت هستند که البته بخشی از این صنایع برای توسعه قم نبوده و در حقیقت توسعه استان تهران را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان داشت: توجه به صنایع دانش بنیان و همچنین صنایعی که آب کمتری نیاز داشته باشند و از سویی دیگر صنایع حوزه پوشاک اسلامی می‌بایست در اولویت استان قم باشد.

وی با بیان اینکه صنعت قم به سمت صنایع آب بر رفته که دارای آلایندگی نیز هستند که ضرورت دارد جهت گیری بخش صنعت را در قم تغییر دهیم افزود: امروز قم به دلیل ایجاد واحدهای صنعتی مقصد نیروهای کار از استان‌های دیگر است و در این راستا فقط سازمان صنعت معدن و تجارت استان نمی‌توانددر تغییر جهت گیری نقش آفرین باشد.

ابدالی با بیان اینکه ۵۰ هزار واحد صنفی و ۲۳۰۰ واحد صنعتی در استان قم وجود دارد ابراز داشت: تعداد نیروهای ما در بازرسی از این تعداد واحد صنفی و صنعتی فقط ۳۰ نفر است که ضرورت دارد تعداد بازرسان افزایش پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: تحریم‌ها موجب آسیب زدن به کشور در بخش تولید شده است اما از سویی دیگر صنعتگران ما توانسته اند بسیار قطعات و محصولاتی که در گذشته از خارج کشور تأمین می‌شد را بسازند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر