دانشگاه مفید همچنان از تمکین به قانون سر باز می‌زند!
دانشگاه مفید همچنان از تمکین به قانون سر باز می‌زند!
علیرغم درخواست گسترده دانشجویان برای تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی دانشگاه مفید، مجموعه مدیریتی این دانشگاه کماکان از پاسخ در این زمینه و تمکین به قانون سر باز می‌زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرقم (قم‌نا)، علیرغم درخواست گسترده دانشجویان برای تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی دانشگاه مفید، مجموعه مدیریتی این دانشگاه کماکان از پاسخ در این زمینه و تمکین به قانون سر باز می‌زنند.

ماه گذشته بود که پویش «درخواست تأسیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه مفید قم» در سامانه فارس من، آغاز به کار کرد و با نزدیک به پنج هزار امضاء مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

دانشگاه مفید با وجود گذشت ۳۴ سال از فرمان مهم و تاریخی مورخ ۱۳۶۷/۹/۲ حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و ۲۴ سال از تصویب قانون تشکیل بسیج دانشجویی توسط مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۷۷/۹/۲۲ دانشگاه مفید قم همچنان بر عدم اجرای این قانون در دانشگاه مذکور پافشاری می‌کند.

در همین خصوص حسن محبوبی مدیرکل سیاسی و انتخابات و دبیر کمیسیون دانشجویی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مطالبه ایجاد بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مفید ببش از ۲۰ سال سابقه دارد.

به گفته محبوبی در همین راستا اخیرا نیز مکاتبه‌ای از سوی کمیسیون دانشجویی با دانشگاه مفید انجام شده که قرار شده است برابر روال اداری دانشگاه، جلسه هیئت امنا تشکیل و این موضوع در آن مطرح شود.

همچنین بنا بر اعلام خبرگزاری فارس، این مطالبه دانشجویی از دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم نیز در حال پیگیری است.

با این حال آنچه که در حال حاضر مشخص و مبرهن است؛ مقاومت و عدم پاسخ‌گویی مجموعه مدیریتی این دانشگاه برای تمکین به قانون است.

شایان ذکر است نماینده وزارت علوم و استانداری قم نیز عضوی از هیئت امنای دانشگاه مفید است و از تمام افراد و مجموعه‌های مسئول انتظار می‌رود تا در مقابل هرگونه بی‌قانونی بایستند.