تسلط اساتید حوزه علمیه در موضوع ولایت فقیه ارتقاء می‌یابد
تسلط اساتید حوزه علمیه در موضوع ولایت فقیه ارتقاء می‌یابد
حجت الاسلام و المسلمین امیر رضا عابدی نژاد ، قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به صورت حضوری و الکترونیکی در موضوع ولایت فقیه، سطح تسلط اساتید حوزه‌های علمیه پیرامون مباحث مرتبط با این رکن اساسی نظام اسلامی، ارتقاء می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام و المسلمین امیر رضا عابدی نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: ولایت فقیه دروازه تمدنی ما برای ورود به عرصه جهانی است بدین معنا که نقطه تکیه‌گاه اندیشه اسلامی در ابعاد بین‌المللی برای محقق ساختن تمدن جهانی اسلام، ولایت فقیه است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که یکی از مهمترین ابعاد این نظام تمدنی بعد فرهنگی آن است، تاکید کرد: در همین رابطه باید از ظرفیت‌های فقه شیعه و نظریه ولایت فقیه برای بازسازی ساختارهای کشور به بهترین صورت استفاده کرد.

وی با تاکید بر این که در الگوی توسعه کشور باید مولفه‌های انقلابی و اسلامی مورد توجه جدی باشد، افزود: نیاز است تا مختصات فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان شاخص‌های عمل در دستور کار مدیران قرار گیرد.

عابدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست دشمنان در طرح ریزی اغتشاشات گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن شکست خورد، چرا که آنان مردم ما را نشناختند و فکر کردند چون تعدادی در فضای فرهنگی با وضعیت مطلوب فاصله دارند، پس پرچم بی عفتی را به عنوان پرچم خود انتخاب کردند، بنابراین چون پرچم مقابله با دین را بلند کردند از مردم شکست خوردند.

وی افزود: اشتباه دیگرشان همراه شدن با تفکر جدایی طلبان بود که عدم همراهی مردم را درپی داشت چون هیچ فرد ایرانی با این حرکت همراه نمی شود.

وی ادامه داد: پس شکست دشمنان از پیش معلوم است اما این به آن معنا نیست که ما نسبت به شرایط فرهنگی کشور، مسئولیتی نداریم، بلکه باید با همت بیشتر در این حوزه فعالیت کنیم.

دوره‌های آموزشی ولایت فقیه برای اساتید حوزه‌های علمیه، توسط مدیریت آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان با همکاری مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه کشور در قالب سلسله دروس مبانی اندیشه سیاسی اسلام ترتیب می‌یابد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا