پاییز قم سرسبز می شود
پاییز قم سرسبز می شود
پیام جوادیان ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آماده‌سازی عرصه‌های گل‌کاری فضای سبز شهری در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم ، پیام جوادیان با اشاره به آماده‌سازی عرصه‌های گل‌کاری فضای سبز شهر قم در فصل پاییز گفت: در پاییز عمده گل‌های فصلی از تولیدات مرکز تولید گل و گیاهان سازمان پارک‌ها در بوستان غدیر استفاده‌شده که عموماً گونه کلم زینتی در شکل‌های مختلف همچون برگ صاف، فری و در رنگ‌های سبز، سفید و مخلوط هستند و اواخر مردادماه کاشت آن‌ها آغازشده تا بهترین کیفیت را در پاییز داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در سال‌های قبل کاشت کلم در فصل پاییز صورت می‌گرفت که به دلیل سرما رشد مناسبی نداشت و امسال با توجه به تجربیات قبل کاشت کلم را یک ماه جلو انداختیم تا بتوانیم بهترین کیفیت را در فصل پاییز شاهد باشیم.

او همچنین از شروع فرآیند خرید گل و گیاه موردنیاز سال خبر داد و گفت: با توجه به نیاز شهر در حوزه گل و گیاه، موجودی بازار در این حوزه در حال بررسی است و بازدید‌های میدانی از تولیدات گل و گیاهان شهر‌های دیگر همچون اصفهان، کاشان، محلات، کرج و… داریم، تا با بررسی شرایط و موجودی و نیاز‌های شهر اقدام به تهیه و خرید اقلام موردنیاز شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان