معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی قم معارفه شد
معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی قم معارفه شد
آیین تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور رئیس این دفتر برگزار و مسعود معینی پور برای این معاونت معارفه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیین تکریم و معارفه معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همچنین تکریم و معارفه رئیس نمایندگی تهران دفتر با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، در این مراسم طی سخنانی تصریح کرد: یکی از ویژگی های دفتر تبلیغات اسلامی وجود نیروهای دارای استعداد و ظرفیت های بالا می باشد که در کمتر مجموعه ای قابل مشاهده است و در سال های گذشته نهادهای مختلفی از دفتر تبلیغات اسلامی درخواست نیرو داشته اند که این امر گواهی بر این ادعاست.

وی افزود: معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه اگرچه در سال ۹۸ در قالب معاونت راه اندازی شده است، اما بخش هایی از آن دارای قدمت بیشتری می باشد و ظرفیت های زیادی را داراست.

واعظی خاطر نشان کرد: تعهد و ادای دین معینی پور نسبت به دفتر تبلیغات اسلامی، مثال زدنی است و از ایشان جهت قبول این مسئولیت کمال تشکر را داریم.

وی مساعی و تلاش های در مسیر فعالیت های فرهنگی را دارای حسن فاعلی دانست و گفت: در مسیر هدایت مردم و اعتلای کلمه الله اخلاص و نیت پاک لازم است؛ این گونه فعالیت ها دارای حسن فاعلی هستند و نزد خداوند دارای اجر و پاداش خواهند بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه را قابل تحسین برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم معینی پور بتواند با بررسی ظرفیت ها و کمبودهای این معاونت به ارتقای سطح فعالیت های آن بپردازد.

وی با اشاره به ظرفیت های معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه افزود: یکی از اصلی ترین رسالت های این معاونت استحصال ظرفیت های بیرون از مجموعه دفتر تبلیغات و در بین گروه های فعال هنری طلاب است. حوزه دارای فکر و ایده است و می تواند گروه ها و فعالین عرصه هنر را از جهت محتوایی حمایت کند.

واعظی بیان داشت: لازم است ارتباط با بدنه فعال هنری، رسانه ای و فضای مجازی که حاصل تلاش های چند سال اخیر این معاونت در دفتر تبلیغات اسلامی بوده است، حفظ شده و گسترش یابد.

وی با اشاره به اعلام نیاز برخی از مراکز خارج از کشور به تولیدات علمی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ما باید در گام اول در حوزه بین الملل، جهان عرب را مورد توجه قرار دهیم و به آموزش و تربیت نیروهای فعال در عرصه رسانه، هنر و فضای مجازی بپردازیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هرکسی در هر مجموعه ای اگر از خودش راضی شد، این آغاز انحطاط او خواهد بود؛ فاصله بین غایات، آمال و آرمان ها با آنچه در حال حاضر هستیم موجب تحرک و انگیزه ما خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به معارفه حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی تهران خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین عزیزی که امروز تکریم می شود دارای ویژگی های فردی مهمی همچون خلیق بودن می باشد و از زحمات ایشان در شعبه تهران دفتر تبلیغات اسلامی تشکر می نماییم و بی شک از ظرفیت ایشان استفاده خواهد شد.

پشتیبانی نرم افزاری تمدن نوین اسلامی رسالت حوزه های علمیه است

در ادامه این مراسم معینی پور، معاون جدید فضای مجازی، هنر و رسانه(مهر) دفتر تبلیغات اسلامی گفت: واقعیت این است که با مشاهده جریانات فعال در فضای جهانی می بینیم که ابعاد قدرت و مدل های حکمرانی در حال تحول است و می توان گفت انقلاب اسلامی به دلیل رقابت گفتمانی با جهان استکبار در نقطه پیشانی این تحولات قرار دارد.

وی افزود: فضای مجازی، فضایی است که دارد مشروعیت حاکمیت های موجود در دنیا را تغییر می دهد و به نحوی آن ها را مورد تحول قرار داده است.

معینی پور خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قطعاً در نوک پیکان رسانه دینی و فعالیت های فضای مجازی در حوزه فرهنگ و دین است.

وی بیان داشت: پشتیبانی نرم افزاری تمدن نوین اسلامی رسالت حوزه های علمیه بوده و دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نماد روشنفکری حوزه وظیفه مهمی در این زمینه بر عهده داشته و البته در زمینه هنر و رسانه از پیشگامان این عرصه بوده است.

معاون جدید فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه فعالیت های هنری و رسانه ای این دفتر را بین المللی دانست و گفت: متأسفانه در سال های اخیر فعالیت های مرکز هنر و رسانه با ضعف هایی مواجه بوده است که بخش مهمی از آن به مسائل بیرونی برمی گردد.

وی فضای کلی حوزه های علمیه و طلاب را در حال حاضر مصرف کننده تولیدات هنر و رسانه برشمرد و تصریح کرد: این اتفاق در چند سال اخیر افتاده و حوزه های علمیه از حالت جریان ساز به مدافع و پاسخگوی شبهات تبدیل شد.

معینی پور بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی می تواند به عنوان یک تنظیم گر در شناسایی نیازها و همچنین تولیدکننده محتوای رسانه ای در قدرت فهم مسئله و تولید محتوا بر اساس نظام نیازهای فرهنگی ایفای نقش کند.

وی با اشاره به لزوم توسعه رویکردی دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه تولیدات رسانه ای افزود: اگر رویکرد قطب های این دفتر به سمت مباحث علمی و تعمیقی پیشران در زمینه تولیدات رسانه ای سوق پیدا کند، این توسعه را شاهد خواهیم بود. این نگاه، واقع گرایانه بوده و در محافل فرهنگی مختلف در دنیا تجربه شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)