مراسم اربعین در راستای مبارزه با تفرقه در بین مسلمانان است
مراسم اربعین در راستای مبارزه با تفرقه در بین مسلمانان است
آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در کشور عراق گفت: مراسم اربعین حسینی حرکتی برای مبارزه با استکبار و خط منحوس تفرقه در بین مسلمانان و به نوعی جهاد علیه مستکبران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت الله سید مجتبی حسینی روز چهارشنبه در همایش اعزامی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به موکب های اربعین که در سالن همایش امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد اظهار داشت: حضور این گونه جمعیت چند میلیونی که به صورت خودجوش در پیاده روی اربعین حضور می یابند در دنیا سابقه ندارد و چه در گذشته ها و چه در زمان حاضر این گونه حرکتی که مسلمانان از کشورهای مختلف در آن حضور می یابند را ندیده ایم.

وی بیان کرد: مراسم اربعین در دل دشمنان اسلام ایجاد رعب و وحشت کرده است و دشمن تلاش های زیادی کرده که مسیر این مراسم را منحرف کند لذا ندای همه شرکت کنندگان در مراسم اربعین باید ندای وحدت، محبت، ایثار و گذشت باشد.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین حتی از غیر مسلمانان و غیر شیعیان اقدام به برپایی موکب می کنند که این گونه موارد زیاد است و تمام هزینه های یک موکب را یک مسیحی یا فرد سنی مذهب پرداخت می کند تا از زائران اربعین پذیرایی شود.

وی گفت: دشمن متوجه عظمت حرکت عظیم اربعین حسینی شده و تمام سعی و تلاش خود را گذاشته است که وحدت و همدلی بین مسلمانان کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: باید با شعارهای “لا اله الا الله ، محمد رسول الله” و “یا اباعبدالله الحسین(ع)” در مقابل فتنه های مستکبران در آیین پیاده روی اربعین ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق با توصیه به مبلغان اربعین گفت: تبلیغ واقعی باید به دل مردم بنشیند و محتوایی که ارائه می شود باید همان چیزی باشد که مخاطب آن را می پسندد.

وی ادامه داد: مبلغان باید با حکمت و موعظه حسنه رفتار کنند و محتوای تبلیغ هم رسالت خدا و آن چه خدا و اولیای او گفته اند، باشد.

امسال پنج هزار مبلغ برای آیین پیاده روی اربعین حسینی به موکب‌ها اعزام می‌شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا