۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان قم قرار دارند
۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان قم قرار دارند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم گفت: ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان قم قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علی رحیمی در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرمجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است که با مشارکت دولت و افراد واجدالشرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می نماید.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم افزود: براین اساس زنان و مردان با داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن اعم از روستائیان و عشایر و کشاورزان و رانندگان حمل و بار و مسافر بین شهری و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و زنبورداران و بافندگان قالی فرش و گلیم و جاجیم و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام پزشکی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی در مورد مزایای اختصاصی دولت برای بیمه جامعه هدف بیان کرد: مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر از مزایایی چون یارانه دولتی برای حق بیمه شامل پرداخت دو برابر حق بیمه از سوی دولت به صورت سالیانه برای هر نفر فرد بیمه شده برخوردار می شوند.
رحیمی عنوان کرد: همچنین این بیمه قابلیت نقل و انتقال سوابق با سایر صندوق های بیمه ای را دارد؛ در این راستا خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر شامل پرداخت مستمری سالمندی یا پیری و پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازمندگان است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان قم قرار دارند که ۳۷ درصد مشمولان و جامعه هدف را تشکیل می دهند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم گفت: در حال حاضر تعداد ۶۲۹ نفر مستمری بازنشستگی، ۶۷ نفر مستمری ازکارافتادگی و ۴۹۰ خانوار مستمری بازماندگان از این صندوق در استان قم دریافت می‌کنند.
وی افزود: ۹۰ درصد خدمات این صندوق از طریق اینترنت و به صورت الکترونیکی انجام و از طریق ۱۳ دفتر کارگزاری انجام می‌شود از طریق سایت http://roostaa.ir قابل ثبت و پیگیری است.